ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی اعلام شد

برای چهل و هشتمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ظرفیتی حدود ۳۶۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است و داوطلبان تا جمعه ۱۵ مرداد فرصت دارند ۱۰۰ کدرشته محل را انتخاب کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دفترچه انتخاب رشته چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است و داوطلبان مجاز می‌توانند از چهارشنبه ۱۳ مرداد تا جمعه ۱۵ مردادماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

برای چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی میزان ۳ هزار و ۶۲۷ نفر ظرفیت درنظر گرفته شده است. بالاترین ظرفیت با ۵۰۰ نفر مربوط به رشته بیماری های داخلی و کمترین ظرفیت با ۱۷ نفر مربوط به رشته پزشکی هسته ای است. برای طب هوا فضا نیز ظرفیتی در نظرگرفته نشده است.

داوطلبان باید بر اساس کارنامه و نمره و رتبه های خود در هر زیر گروه آموزشی ملاحظه کلیه رشته محل ها مندرج در دفترچه و شرایط دانشگاهها باید از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir با وارد کردن کدملی و تلفن همراه و دریافت کد یک بار رمز، وارد سامانه شده و نسبت به انتخاب رشته محل تحصیل اقدام کنند.

به همراه کارنامه به هر یک از داوطلبان پذیرش، یک فرم انتخاب رشته – محل اینترنتی تعلق می گیرد. اولویت انتخاب هر فرد در میان دانشگاه های انتخابی اش بر اساس علاقه فردی است. داوطلبان می توانند براساس ضوابط و مندرجات راهنمای انتخاب رشته حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته محل حداکثر در ۱۰ رشته تخصصی مجاز، براساس جداول مربوطه، انتخاب کنند.

مسئولیت هر گونه اشتباه در تکمیل فرم انتخاب رشته محل به عهده داوطلب است و داوطلبان باید دقت لازم را در تکمیل فرم انتخاب رشته به خرج دهند. امکان ارائه فرصت مجدد برای انتخاب رشته محل وجود ندارد.

مطابق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی چنانچه هر یک از داوطلبین چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار در یکی از رشته های تخصصی پذیرفته شوند ولی مبادرت به ثبت نام نکنند و یا پس از ثبت نام به هر نحو انصراف دهند مجاز به شرکت در آزمون دوره بعد نخواهند بود. این موضوع در خصوص تمامی سهمیه ها صدق می کند.

داوطلبان دقت کنند پس از تکمیل و ارسال فرم انتخاب رشته – محل، درخواست تغییر، کاهش یا افزایش در رشته محل های انتخابی و یا ابطال فرم انتخاب رشته محل امکانپذیر نیست.

چنانچه داوطلب به هر دلیل در موعد مقرر نسبت به تکمیل و ارسال فرم اینترنتی انتخاب رشته – محل اقدام نکند به منزله انصراف داوطلب از فرآیند انتخاب رشته – محل تلقی شده و فرد مذکور از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد.

دانشگاه های علوم پزشکی محل آموزش تعهدی در قبال اسکان و تامین خوابگاه دستیاران پذیرفته شده ندارند.

براساس تصمیمات اتخاذ شده در نشست شورای آموزشی پزشکی و تخصصی، با توجه به پاندمی بیماری کووید ۱۹ مقرر شد در این دوره مصاحبه پذیرش در رشته های روانپزشکی و زنان و زایمان صورت نپذیرد.

همچنین ظرفیت رشته تخصصی طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ارتش برای همه داوطلبان قابل انتخاب است.

شرایط پذیرش در رشته پزشکی قانونی نیز تغییر کرده است و داوطلبان باید دارای سن زیر ۴۰ سال باشند. دارا بودن شرایط عمومی استخدام در دستگاه های دولتی، عدم رابطه استخدامی با دیگر دستگاه های اجرایی (به استثنای سازمان پزشکی قانونی کشور) و تعهد به انجام خدمات قانونی برابر با دوران تحصیل در محل های مورد نیاز سازمان پزشکی قانونی کشور از دیگر شرایط پذیرش در این رشته است.

ظرفیت تکمیل نشده سهمیه مناطق محروم دانشگاه های علوم پزشکی به سایر داوطلبان آزاد با رعایت مقررات پذیرش تعلق می یابد. تغییر رشته و انتقال پذیرفته شدگان سهمیه مناطق محروم ممنوع بوده و امکان پذیر نیست و در صورت درخواست انتقال دانشگاه می تواند نسبت به لغو حکم دستیاری فرد پذیرفته شده اقدام کند.

پذیرش سهمیه بومی مناطق محروم براساس قانون برقراری عدالت آموزشی و اصلاحیه بند ۳ آن بر اساس اولویت اعلامی است.

اولویت پذیرش در هر استان با داوطلبانی است که محل تحصیل آنها در استان محل تعهد قرار داشته باشد در صورت عدم تکمیل ظرفیت باقیمانده آن به سایر داوطلبانی که دانشگاه محل تحصیل آنها در استان محل تعهد قرار نداشته باشد اختصاص داده می شود.

بر اساس رای چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش ۲۲ اردیبهشت ۹۸ اولویت پذیرش در استان بدین منظور است که در نمرات یکسان اولویت پذیرش با داوطلب بومی همان استان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =