رستم شاهنامه را ترک کرد

مهرداد یاراحمدی*

گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز - دنیای فوتبال دنیایی پر از فراز و فرود است دنیایی تلخ و شیرین که میلیون ها دیده را به خود جلب می کند، بدون شک یکی از جذابیت های فوتبال جهان در سال های اخیر ستاره ی آرژانتینی بارسلونا بوده است.

در آن سال ها شاید کسی باور نمی‌کرد کودکی ۱۱ساله روزی به بزرگترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان تبدیل شود، در همین سن بود که پزشکان از رشد قد او قطع امید کردند اما او امید خود را از دست نداد. مسی جنگید و جنگید و جنگید و موفق شد به ستاره بی بدیل جهان فوتبال تبدیل شود، در ۱۷ سالگی موفق شد اولین گل خود را برای بارسلونا به ثمر برساند.

ستاره آرژانتینی فوتبال اسپانیا ۱۵ سال از بهترین دوران خود را در بارسلونا سپری کرد و با این تیم به همه افتخاراتی که آرزوی هر بازیکنی است دست پیدا کرد. مجموع افتخارات کسب شده توسط مسی در بارسلونا از بسیاری از اسطوره های این باشگاه بیشتر بوده است، لیونل با بارسلونا ۳۵بار قهرمان شده است، ده قهرمانی در لالیگا، هفت قهرمانی در کوپا دل ری، قهرمانی در جام باشگاه های جهان، سوپر جام اسپانیا، لیگ قهرمانان اروپا از بزرگترین دستاورد های این ستاره بی بدیل جهان فوتبال بوده است.

مسی اگر چه در بارسلونا همه افتخارات باشگاهی را کسب کرده است اما در دنیای فردی نیز به افتخارات غیر قابل دسترسی رسیده است، مسی شش دوره توپ طلا را کسب کرده است، شش دوره کفش طلا را صاحب شده است و آقای گل چندین دوره لیگ قهرمانان اروپا شده است. این تنها گوشه ای از افتخارات رستم داستان است، رستمی که حالا پس از سال ها هوای جدایی از داستان خود کرده است.

کودک دیروز حالا به اسطوره باشگاه بزرگی مانند بارسلونا تبدیل شده است که دیگر قصد ماندن در آن را ندارد. جدایی مسی از بارسلونا تنها به هواداران و فوتبال دوستان اسپانیایی محدود نمی شود میلیون ها بیننده فوتبال سالهای سال جذب نمایش فوقع العاده این ستاره دنیای فوتبال بوده اند.

خیلی ها امیدوارند که جدایی مسی از بارسلونا تنها یک شو خبری باشد و باز هم با شروع لالیگا که کمتر از ۸ روز دیگر خواهد بود این ستاره بی بدیل را درون مستطیل سبز ببینند. خبری که دنیای فوتبال را شوکه کرد و بسیاری از فوتبال دوستان با جدایی مسی از بارسلونا این تیم را غیر قابل اتکا می دانند و بسیاری از افتخارات این تیم را مرهون تلاش مسی می دانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =