نشست سه جانبه یونیفل با افسران لبنانی و صهیونیستی

در پی تنش‌های اخیر نشستی سه جانبه میان یونیفل، افسران لبنانی و صهیونیستی برگزار شد و ارتش لبنان در این نشست خواهان اعمال فشار بر تل‌آویو برای توقف اقدامات خصمانه این رژیم شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز؛ پس از تحولات اخیر در مرز لبنان نشستی سه جانبه میان نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان «یونیفل»، افسران نظامی لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در «رأس الناقوره» مقر یونیفل در جنوب لبنان برگزار شد.

بر اساس بیانیه صادر شده، رایزنی‌ها در این نشست که به ریاست «استفانو دل کول» فرمانده کل یونیفل در لبنان برگزار شد بر وضعیت موجود در خط آبی (خط عقب‌نشینی رژیم اسرائیل پس از جنگ ۲۰۰۶)، نقض حریم هوایی و زمینی به علاوه موضوعات دیگر در حیطه اختیار یونیفل بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ و دیگر قطعنامه‌های مربوط متمرکز بود.

فرمانده یونیفل، طرفین را به کار سریع برای آرام کردن تنش‌ها، پایان «اقدامات خصمانه» و نیز توقف نقض حریم هوایی و زمینی خواند.

وی همچنین از طرفین خواست از نشست مذکور به منظور بررسی راه‌های تقویت امنیت و ثبات در طول خط آبی استفاده کنند.

دل‌کول گفت، در برهه کنونی که منطقه شاهد برخی ثباتی‌هاست همه طرف‌ها باید به نقش یونیفل در ارتباط و هماهنگی بیشتر از هر زمان دیگری احترام بگذارند.

ارتش لبنان هم در نشست مذکور، رژیم صهیونیستی را مسؤول تبعات حملات اخیر این رژیم به مناطقی در جنوب لبنان دانست.

ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، لبنان دشمن صهیونیستی را مسؤول تبعات تغییر قواعد درگیری می‌داند و از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل می‌خواهد برای توقف اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی، شدیدترین فشارها را به این رژیم وارد کند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد دیروز (پنجشنبه) دو حمله به جنوب لبنان و دقیقا به منطقه «الدمشقیه» در بیرون  شهر «المحمودیه» (ما بین شهرستان‌های جزین، مرجعیون و النبطیه) داشتند و روز پیش از آن نیز یگان توپخانه این رژیم چندین نقطه در جنوب لبنان را هدف گرفته بود.

رئیس‌جمهور لبنان و نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور این کشور ضمن اعلام اینکه رژیم صهیونیستی دست به تجاوزی آشکار علیه لبنان زده، اعلام کردند، از این رژیم در شورای امنیت شکایت خواهند کرد.

کد خبر: 1105844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =