دولت سیزدهم توانایی خنثی‌سازی تحریم‌ها را دارد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران غرب گفت: دولت سیزدهم توانایی بی‌اثر کردن تحریم‌های یکجانبه آمریکا و اتحادیه‌ اروپا علیه ایران را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ادامه روند مذاکرات هسته‌ای و برجام یکی از پرچالش‌ترین موضوعات در ایام انتخابات ریاست جمهوری ایران بود. در حال حاضر نیز مذاکرات یکی از اصلی‌ترین موضوعات پیش‌روی دولت سیزدهم و وزارت امور خارجه آینده است. تغییر تاکتیک یا راهبرد در مذاکرات هسته‌ای یا بازی در زمین آمریکا برای لغو تحریم‌ها توسط دولت سیزدهم یا تدبیر دولت برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها، از جمله موضوعاتی است که علاقمندان به سیاست خارجه و حوزه بین‌الملل دنبال و درباره آن گمانه‌زنی می‌کنند.

حسین خسروی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره ادامه مذاکرات هسته‌ای در دولت سیزدهم اظهار کرد: سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری همانگونه که در نطق‌های انتخاباتی خود بیان کرد به دنبال لغو کامل برجام یا قطع مذاکرات نیست.

وی ادامه داد: سیدابراهیم رئیسی عنوان کرد که طرفین قرارداد برجام به تعهدات خود عمل کنند، ایران نیز چارچوب مد نظر مقام معظم رهبری و بعد از راستی آزمایی، مذاکرات را ادامه خواهد داد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران غرب با بیان اینکه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سیاست دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق را در پیش گرفته است، گفت: اگر سیاست آمریکا در برجام تغییر نکند یا کشورهای اروپایی به تعهدات خود پایبند نباشند، به طور قطع ایران نیز از برجام خارج خواهد شد.

وی با بیان اینکه قراردادهای منعقد شده در جوامع بین‌الملل وجهه حقوق بین‌الملل دارد، گفت: طرفین قردادهای بین‌المللی نباید به صورت یکطرفه از قرارداد خارج شوند یا شروط درج شده در آن را رعایت نکنند چراکه برخلاف قوانین بین‌المللی است.

خسروی با تاکید بر اینکه سبک و روش مذاکرات هسته‌ای در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اشتباه بوده است، گفت: گره زدن حل تمامی مشکلات کشور با مذاکرات، بزرگ‌ترین اشتباه حسن روحانی رئیس جمهوری سابق و وزارت امور خارجه بود.

دولت سیزدهم و تحریم‌ها

این دانشجوی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران غرب در پاسخ به این پرسش که آیا دولت سیزدهم توانایی به‌القوه برای رفع تحریم‌ها را دارد یا خیر؟ گفت: من اعتقاد دارم، دولت سیزدهم؛ دولتی کاملا انقلابی است و توانایی بی‌اثر کردن تحریم‌های یکجانبه آمریکا و اتحادیه‌ اروپا علیه ایران را دارد.

وی دولت رئیسی را نزدیک‌ترین دولت به ارزش‌های انقلاب دانست و گفت: دولتی که به عزب ملی اعتقاد داشته باشد، قطعا در مذاکرات نیز با اعتماد به نفس بیشتر حضور می‌یابد و حفظ منافع ملی را، به مذاکره با غرب به هر قیمتی ترجیح نمی‌دهد.

به گفته خسروی، دولت‌های یازدهم و دوازدهم و کابینه‌های آن کاملا غرب‌گرا بودند و به عباراتی نظیر «ما می‌توانیم»، «اقتدار ملی» و «توانایی‌های داخل کشور» باور نداشتند. این موضوع نیز منشا بروز مشکلات عمده‌ای در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصاد کشور شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران غرب با بیان اینکه در حال حاضر آمریکا متوجه شده است که با تحریم نمی‌تواند ایران را ضعیف کند، گفت: آمریکا به دنبال مذاکره با ایران است چراکه متوجه بی‌اثری تحریم‌ها شده و تغییر دولت در ایران را بهترین زمان برای از سرگیری مذاکرات می‌داند.

وی با اشاره به سخنان روحانی در آخرین روز از ریاست جمهوری‌ خود مبنی بر اینکه اگر دست دولت برای مذاکرات بر سر موضوعات امنیتی و موشکی باز بود، قطعا برجام بهتر پیش می‌رفت، مطرح کرد: این تفکر از ریشه اشتباه است چراکه ایران در روزهای اول انعقاد برجام به تمامی تعهدات خود عمل کرد و صحبتی از برجام موشکی نیز مطرح نبود؛ اما آمریکا و اروپا این کار را نکردند.

خسروی ادامه داد: آمریکا سال‌هاست به دنبال ضعیف کردن توان موشکی و دفاعی ایران است. اروپا و آمریکا هدفشان از برجام، در واقع خلع توان موشکی کشور بود. 

این فعال دانشجویی اظهار کرد: آمریکا در سال های آینده به دنبال خرید سهام شرکت‌های نفتی ایران است که به احتمال بسیار آن را در قالب مذاکرات هسته‌ای پیش خواهد برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =