رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد رشته‌های جدید شناسایی نیازهای منطقه است/ پیشگامی دانشگاه آزاد اسلامی در واکسیناسیون عمومی کشور

مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رویکرد این دانشگاه در ایجاد رشته های جدید، شناسایی نیازهای منطقه و بسیج امکانات برای ایجاد درآمدهای غیر شهریه ای است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، بیست و دومین جلسه هیأت ‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به ریاست علی سروری مجد و معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در واحد مشهد برگزار شد.

سروری مجد در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه اجتماعی و حل مسأله است و همیشه در عرصه های اجتماعی و علمی حضور فعال و مؤثر دارد، گفت: در زمان آغاز همه گیری کرونا یک هفته زودتر از دانشگاه‌های دولتی کلاس های مجازی دانشگاه آزاد اسلامی شروع شد. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در تولید مواد ضدعفونی و توزیع اقلام بهداشتی بین مردم نقش آفرین بود و پیشگام تر از خیلی از دانشگاه‌های کشور حرکت خودش را آغاز کرد و موثر بود.

وی با اشاره به واکسیناسیون عمومی در کشور خاطرنشان کرد: در موضوع واکسیناسیون پیشگامی نصیب دانشگاه آزاد اسلامی شد و در روز عید غدیر طرح واکسیناسیون عمومی را برای کل خانواده دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما در واحد علوم و تحقیقات آغاز کردیم. پس از آن همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مکلف شدند یک پایگاه واکسیناسیون مستقل داشته باشند و نه تنها خانواده دانشگاه‌ آزاد اسلامی بلکه مردم منطقه و شهر را واکسینه کنند و تا زمانی که نیاز شهر یا منطقه ایجاب کند پایگاه های واکسیناسیون در دانشگاه آزاد اسلامی فعال است و خدمات رسانی خواهند کرد. 

مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی پایگاه‌های گروه‌های جهادی واکسیناسیون را در قم افتتاح کرده است و همه این موارد نشانه هایی از حضور فعال این دانشگاه در موضوع واکسیناسیون و کرونا است.

 سروری مجد با تأکید بر اینکه رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد رشته های جدید، شناسایی نیازهای منطقه و بسیج امکانات دانشگاه برای ایجاد درآمدهای غیر شهریه ای است، افزود: برخی از واحدها برای درآمدزایی نیاز به اخذ شهریه ندارند و با درآمدهای غیر شهریه ای خودشان را اداره می‌کنند، این حاکی از شناسایی نیازهای منطقه و بسیج امکانات دانشگاه برای ایجاد درآمدهای غیر شهریه ای است.

وی تأکید کرد: ریل گذاری برای سال آینده مالی باید بر اساس توجه به دانش و فناوری های جدید جهت درآمدهای غیر شهریه ای و توسعه واحدها براساس نیازهای منطقه ای انجام شود.

معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی از حوزه پزشکی به عنوان یکی از مسائل مهم دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی یاد کرد و گفت: یک واحد مستقل علوم پزشکی در استان خراسان رضوی تأسیس شده است. توسعه و بهبود وضعیت بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین توسعه و بهبود وضعیت رشته های تحصیلی حوزه پزشکی از اهداف این واحد علوم پزشکی است. خراسان قطب پزشکی کشور هم به شمار می رود که نه تنها ناظر به بیماران داخلی است، بلکه بیماران خارجی را هم مداوا می کند و این مسأله اهمیت خراسان را دو چندان می‌کند.

وی ادامه داد: از حضرت رضا (ع) مدد می طلبیم که استان خراسان رضوی در همه مسائل توسعه‌ای اول باشد و این موضوع باید در برنامه و بودجه سالیانه دیده شود. 

مسعود طاهری لاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه این جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد و خراسان رضوی در راستای انجام رسالت های خود شبانه روز تلاش می کنند و به همین منظور روز گذشته دومین مرکز بزرگ واکسیناسیون شهر مشهد با حضور  قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این دانشگاه راه اندازی شد که مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کردند. 

گفتنی است محسن امینی مدیر کل بودجه دانشگاه آزاد اسلامی، احمد ترابی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خراسان رضوی و محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =