۵۷ هزار دانشجوی خارجی همانند دانشجویان ایرانی واکسینه می‌شوند

سرپرست اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان از واکسیناسیون ۵۷ هزار دانشجوی غیرایرانی خبرداد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، درحال حاضر چندین هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه‌های سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند و آموزش غیرحضوری بر اثر شیوع کرونا، سبب شده تا کلاس‌های مجازی را درکشورهای خودشان بگذرانند. آنطور که مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند، واکسیناسیون دانشجویان غیرایرانی نیز همانند دانشجویان ایرانی، از آذرماه آغاز می‌شود تا نیمسال دوم تحصیلی به صورت حضوری برگزار شود.

در همین ارتباط، افشین آخوندزاده سرپرست اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره فرآیند واکسیناسیون دانشجویان خارجی اظهارکرد: واکسیناسیون دانشجویان خارجی هیچ فرقی با دانشجویان ایرانی ندارد و زمانی که ستاد ملی کرونا واکسیناسیون دانشجویان ایرانی را به صورت رسمی اعلام کند، دانشجویان غیرایرانی نیز همانند دانشجویان ایرانی واکسینه خواهند شد.

وی افزود: باید به این نکته توجه داشته باشیم که تمامی قوانین از جمله قوانین آموزشی، پژوهشی و رفاهی، برای دانشجویان ایرانی و غیرایرانی یکسان است زیرا تمامی آن‌ها، دانشجویان جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند و هیچ فرقی با یک دیگر ندارند.

آخوندزاده درباره آموزش حضوری دانشجویان غیرایرانی ساکن خارج از کشور، ادامه داد: تا زمانی ستاد ملی کرونا دستور بازگشایی دانشگاه‌ها و آموزش حضوری را ندهد، هیچ دستور العملی را مبنی بر بازگشت دانشجویان غیرایرانی به داخل کشور صادر نخواهیم کرد. اگر قرار باشد برای دانشجویان ایرانی هرگونه کلاس حضوری برگزار شود، برای دانشجویان غیرایرانی نیز همین روال خواهد بود.

سرپرست اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: اگر هرکدام از دانشجویان غیرایرانی در کشورشان واکسن نزده باشند، برای حضور در کلاس‌های دانشگاه همانند دانشجویان ایرانی باید واکسینه شوند. همچنین این دست از دانشجویان باید پروتکل‌های تعیین شده از سوی ستاد ملی کرونا از جمله قرنطینه چند روزه را رعایت کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره افزایش جذب دانشجویان غیرایرانی در سال تحصیلی جدید، بیان کرد: ما براساس برنامه ششم توسعه، برنامه ریزی مناسبی را برای جذب دانشجویان غیرایرانی در سال تحصیلی جدید خواهیم داشت. باید یادآور شوم که در زمان شیوع کرونا نه تنها شاهد کاهش دانشجویان غیرایرانی نبودیم، بلکه در یک سال و نیم گذشته شاهد افزایش جذب ۲۰ درصدی دانشجویان غیرایرانی بودیم.

آموزش مجازی موجب افزایش جذب دانشجویان غیرایرانی شده است

آخوندزاده اضافه کرد: مکانیزم‌هایی مانند پژوهش محور شدن دانشگاه‌ها از جمله موضوعاتی است که در سال تحصیلی جدید برای افزایش جذب دانشجویان غیرایرانی در دستور کار قرار خواهیم داد. البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که آموزش مجازی در طول این مدت، به افزایش جذب دانشجویان خارجی کمک زیادی کرده است.

سرپرست اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه بیشتر دانشجویان خارجی جذب شده از کشور عراق هستند، یادآور شد: کشورهای افغانستان، سوریه، چین و لبنان، رتبه‌های بعدی دانشجویان غیرایرانی جذب شده در داخل کشور هستند. به طور کلی حدود ۵۷ هزار دانشجوی غیرایرانی از بیش از ۱۰۰ کشور مشغول به تحصیل هستند که کشورهای عراق، افغانستان، چین و سوریه رتبه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105933

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =