وزیر پیشنهادی وزارت علوم کیست؟

نگاهی گذرا به کارنامه سکاندار جدید وزارت علوم نشان می‌دهد که وی دارای سوابق ارزنده‌ای در حوزه‌های علمی و پژوهشی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، بعد از گمانه زنی‌های فراوان درباره وزیر علوم دولت سیزدهم، محمد زلفی گل از سوی رئیس جمهور به عنوان سکاندار وزارت علوم معرفی شد تا بتواند رای اعتماد را از وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد علی زلفی گل در سال ۱۳۴۵در روستای صالح آباد از حومه شهرستان آشتیان (استان مرکزی) متولد شد. مدارک کارشناسی را در سال ۱۳۶۹ از دانشگاه اراک، کارشناسی ارشد را در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه صنعتی اصفهان و دکترای خود را در سال ۱۳۷۶ از دانشگاه شیراز اخذ کرده است.

وی در سال ۱۳۷۱ در نهمین گردهمایی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای داخل و خارج از کشور در دانشگاه فردوسی (مشهد مقدس) شرکت کرد و با ارائه مقاله علمی مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد خویش، رتبه اول را در بخش علوم پایه کسب کرد. در مقطع دکترا نیز به عنوان دانشجوی دکترای نمونه دانشگاه شیراز انتخاب شده و مورد تقدیر قرار گرفت. بلافاصله پس از فارغ التحصیلی در مقطع دکترا، در دانشگاه بوعلی سینا به عنوان استادیار مشغول به تدریس و تحقیق شد. 

او در صدر فهرست پراستنادترین محققان ایرانی موسسه ISI قرار دارد و تا کنون بیش از ٥٠٠ مقاله ISI نوشته‌است. زلفی گل به ترتیب در سال های ۱۳۸۰ و ۱۳۸۴ به رتبه های علمی دانشیاری و استادی ارتقاء یافت؛ همچنین از سوی انجمن شیمی ایران به عنوان شیمیدان برجسته زیر ۴۰ سال کشور در گرایش شیمی آلی، انتخاب و جایزه دکتر ارشیا آزاد به او اهدا شد.

وزیر علوم دولت سیزدهم در زمینه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی هم قلم زده است که تا کنون ۲۰ مقاله فارسی در زمینه های علم سنجی، سیاست گذاری علم، پژوهش و فرهنگ از او منتشر شده که این مقالات به همراه برخی از نقطه نظرات او در کتابی به نام "دانش برای دانایی" به چاپ رسیده است. مقاله حاوی نظریه مهاجرت ژنهای او مورد توجه جامعه علمی و اجرائی کشور واقع شد. او مجری و همکار ۲۰ طرح تحقیقاتی دانشگاهی و ملی نیز بوده است.

گفتنی است، زلفی گل در سال ۱۳۹۷ از سوی وزیر علوم، به عنوان پژوهشگر برتر شناخته شد. دبیر انجمن شیمی کشور، ریاست دانشگاه بوعلی همدان و ریاست سازمان ملی نخبگان، از جمله مسئولیت‌های او محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =