درخواست کره جنوبی از کره شمالی برای بازگشت به میز مذاکرات

وزیر خارجه کره جنوبی از کره شمالی خواست تا به میز مذاکرات برگردد و در خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره همکاری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از یونهاپ، چونگ یونگ، وزیر امور خارجه کره جنوبی، روز شنبه در جریان مجمع مجازی منطقه‌ای کشورهای جنوب شرقی آسیا (ARF)، خواستار بازگشت کره شمالی به میز مذاکرات هسته‌ای شد.

چونگ در ادامه افزود که سئول به دنبال از سرگیری دیپلماسی هسته‌ای با پیونگ یانگ پس از بازسازی خطوط ارتباطی بین دو کره  است.

همانند سال گذشته، آن کوانگ ایل، سفیر کره شمالی در اندونزی به عنوان نماینده ری سون گوون، وزیر خارجه کره شمالی در این مجمع حضور داشت.

وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: «وزیر چونگ توضیح داد که بر اساس توافقنامه‌های  بین کره جنوبی و شمالی و آمریکا، دولت ما به تلاش‌های خود برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ادامه می‌دهد.»

چونگ فعال شدن مجدد خطوط ارتباطی فرامرزی بین دو کره را پیشرفت مثبتی در تلاش‌ها برای حرکت در راستای ایجاد صلح پایدار در شبه جزیره کره توصیف کرد و از همکاری دو کره در این زمینه ابراز امیدواری کرد. چونگ همچنین در ادامه از پیونگ یانگ خواست که در جهت خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره همکاری کنند.  

روز گذشته نیز وزرای خارجه کره جنوبی و آمریکا توافق کردند که به هماهنگی اقدامات دیپلماتیک جهت پیشرفت به سمت هدف خلع سلاح اتمی کامل و برقراری صلح پایدار در شبه جزیره کره ادامه دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1106004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =