آتش در کانادا همچنان می‎تازد

آتش‌سوزی گسترده در کانادا علی‌رغم تلاش آتش‌نشانان یک روستای دیگر این کشور را تخریب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، آتش‌سوزی گسترده در کانادا یک روستای دیگر را در این کشور ویران کرده است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، مقامات محلی در کانادا روز جمعه اعلام کردند روستای «مونته لِیک» در اثر آتش‌سوزی دچار آسیب‌های سنگینی شده اما به خاطر خطرناک بودن شرایط، امکان برآورد خسارات در این روستای سه هزار نفری ممکن نیست.

عصر پنجشنبه شعله‌های آتش به دلیل وزش شدید باد، به سمت این روستا پخش شدند اما از آنجا که سکنه آن به موقع منازل خود را تخلیه کردند، هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

حدود یک ماه پیش نیز آتش‌سوزی‌ در کانادا موجب تخریب روستای «لیتون» شد و دو کشته برجای گذاشت.

در حال حاضر چیزی حدود ۳۲۵ کیلومتر مربع از اراضی کانادا درگیر آتش‌سوزی است و به نظر می‌رسد با توجه به شدت وزش باد، شعله‌های آتش مساحت بیشتری را نیز بسوزانند.

در همین حال، بیش از دویست و بیست آتش‌نشان محلی در تلاش هستند مانع از گسترش شعله‌های آتش شوند اما خدمات مقابله با آتش‌سوزی اعلام کرده ممکن است ظرف دو روز آینده اوضاع بدتر شود.

دوم جولای (۱۱ تیرماه) مرکز مقابله با آتش‌سوزی در ایالت «بریتیش کلمبیا» در غربی ترین نقطه کانادا اعلام کرد که ۱۳۶ آتش سوزی در نقاط مختلف جنگل‌های این ایالت روی داده است. روز پیش از آن،‌ دست کم دوازده هزار صاعقه رعد و برق در این ایالت گزارش شده بود.

اکنون با گذشت کمتر از یک ماه حدود سیصد آتش‌سوزی در این استان کانادا شعله‌ور هستند و تاکنون ۵۸۰۰ کیلومتر مربع در این کشور به خاکستر تبدیل شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1106017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =