آقای رئیسی در انتخاب مدیران دولت متکی به اصحاب قدرت نباشد

فرزند شهید سردار کاظم نجفی رستگار گفت: استفاده از ظرفیت توانمند مردمی در دولت سیزدهم، موجب دوری افراد سودجو و بی کفایت در زمینه مدیریت کشور می شود.

محدثه رستگار، فرزند سردار شهید کاظم نجفی رستگار در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص چشم انداز عملکرد دولت سیزدهم، اظهار کرد: بعد از اعتماد مردم به  آیت الله رییسی  که منجر به پیروزی قاطع ایشان در انتخابات 28 خرداد 1400 شد، توقعات مردم از رئیس جمهور و دولت جدید با وجود مشکلات بیشماری که با آن به واسطه کم کاری و سهل انگاری دولت قبلی پیش آمد بیشتر و بیشتر شد. امروز جامعه ما نیاز دارد رئیس جمهور به شعار خود در وعده‌های انتخاباتی اش پیرامون مساله مردمی بودن جلوه عملی بخشد. به این معنا که مشکلات مردم را شناسایی و در زمینه حل آن از تمام ظرفیت های موجود استفاده کند.

رستگار ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد: خواست ما از دولت آقای رئیسی این است که  در انتخاب همکاران خود در راستای خدمت به مردم، متکی به اصحاب قدرت و لابی‌های گروه‌های ذی نفع و ذی نفوذ نباشد بلکه دولتی مردمی و برای مردم تشکیل دهند. از همین رو امید است دولت سیزدهم، در راستای اجرای گام دوم بیانیه انقلاب راه ورود حداکثری مردم  در اداره کشور در تمامی حوزه‎ها مهیا کند.

وی با بیان اینکه توقع از آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب جهت انتخاب کابینه قوی و مردمی است، اذعان کرد: استفاده از ظرفیت توانمند مردمی موجب دوری افراد سودجو و بی کفایت در زمینه مدیریت کشور می شود. همانطور که در گذشته نیز تجربه کردیم حضور این افراد دوست دار قدرت زمینه ساز مشاوره های غلط و نا امید کردن مردم از مسئولان است.

دختر شهید رستگار ادامه داد: بدیهی است کار و مشکلات مردم بسیار و زمان محدود است، در نتیجه باید از کوتاهترین زمان بیشترین بهره را جست. چهار سال دوره ریاست جمهوری به سرعت خواهد گذشت و اگر با برنامه و مدبرانه با مشکلات برخورد نشود با گره‌های عمیق‌تری در کشور مواجه خواهیم بود.

وی افزود: از طرفی کابینه تحت نظر ایشان باید، از نفرات نخبه، انقلابی، متدین، متخصص و جوان باشد که بدون نگاه به سمت و جایگاه خود، همه توان و ظرفیت را برای حل مشکلات مردم و کشور بگذراند و از هیچ کوششی در این راستا دریغ نکند.

این فرزند شهید بیان کرد: به طور کلی می توان انتظارات از آقای رئیس جمهور را به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم کرد. می‎دانیم در بخش داخلی با توجه به بدعهدی های کشورهای غربی و تحریم های ناعادلانه برخی منابع موجود در داخل کشور با مشکل مواجه شده است. انتظار می رود آقای رئیسی رویه خود در زمینه برخورد با فساد در قوه قضاییه را در دولت ادامه دهد تا با کوتاه شدن دست افراد فاسد در زمینه های  مختلف و با مدیریت بهینه شاهد کاهش مشکلات باشیم.

محدثه رستگار خاطرنشان کرد: در زمینه سیاست خارجی نیز از ایشان انتظار می رود ضمن حفظ استقلال کشور و پاسداری از خون شهدا همچنین حرکت رو به جلو در زمینه پیشرفت صلح آمیز درمساله هسته ای، روندی را در دستور کار تیم دیپلماسی دولت خود قرار دهد تا با کاهش تحریم ها برخی از مشکلاتی که امروز گریبان مردم و کشور را گرفته است، کاهش پیدا کند.

 وی اذعان کرد: تجربه ثابت کرده است که کشورهای غربی در رابطه با جمهوری اسلامی ایران بدعهدی های متعددی را از خود بر جای گذاشته اند، به گونه ای که حتی وقعی به توافق‌ها و قراردادهای نوشته شده و الزام آور بین‌المللی نیز نداشته اند. دولت کنونی با آگاهی از این امر باید به گونه ای حرکت کند تا کشور در این زمینه دچار خسران نشود، به گونه ای که هم پیشرفت های هسته ای و دفاعی متوقف شود و هم تحریم های ظالمانه برداشته نشود.

یادگار شهید رستگار در خاتمه اذعان کرد: این امیدواری وجود دارد که دولت مردمی جناب رئیسی به پشتوانه همین مردم به بهبود وضع موجود بپردازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سادات IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      2 0
      خدا کند مثل دولت قبل نشه،یعنی اگه مثل دولت قبل باشه فاتحه ملت خوندس