نگاهی به زندگی شهید محسن حججی از ولادت تا شهادت

شهید حججی جهادگری فعال در عرصه فرهنگی کشور، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لشکر زرهی 8 نجف اشرف بود که برای دفاع از حرم آل الله به سوریه رفت.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، شهادت شهید محسن حججی در 18 مرداد سال 1396 به دست نیروهای داعش در سوریه نقطه عطفی در دوران حضور رزمندگان ایران در سوریه بود، دور از انتظار نیست اگر بگوییم قبل از شهادت حججی عده کمی از مردم به دنبال اخبار و حوادث سوریه‌ بودند، با وجود شهادت رزمنده‌های زیادی از ایران اسلامی و حضور قدرتمند ایران در کنار ارتش سوریه در مقابله با متجاوزان تکفیری، اما شهادت مدافعان حرم در سوریه و عراق غریب بود. اما پس از شهادت محسن حججی و اخبار و فیلم‌ها و تصاویری که از نحوه شهادت او در رسانه‌ها مخابره شد به یکباره نام مدافعان حرم و دفاع جانانه آنان در طول چهار سال مقاومت را بر سر زبان‌ها انداخت.

 همانطور که مقام معظم رهبری در سخنان خود درباره این شهید والامقام فرمودند: (به واقع شهید حججی حجت خدا برای مردم شد تا همگان شاهد جنایات تکفیری‌ها و بی رحمی و تجاوزگری آنان علیه مردم سوریه باشند)و همچنین به تعبیر رهبر معظم انقلاب نماد و نماینده شهدا و حجت خدا شد و اثرات مثبتی در بین اقشار مختلف مردم حتی در خارج از کشور گذاشت.

از همین رو شورای عالی انقلاب فرهنگی روز 18 مرداد، سالروز شهادت شهید محسن حججی را به نام روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نام‌گذاری کرد. تا به پاس این روز از فداکاری و رشادت‎های مدافعان حرم در دفاع از حرم آل الله و حمایت از مردم جنگ زده کشورهای عراق و سوریه قدردانی کنند.

بر پایه این گزارش؛ شهید والامقام محسن حججی متولد 21 تیر سال 1370 در شهر نجف آباد اصفهان بود. او جهادگری فعال در عرصه فرهنگی کشور عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لشکر زرهی 8 نجف اشرف بود که برای دفاع از حرم آل الله به سوریه رفت.

حججی

در مرداد سال 1396 در نزدیکی مرز سوریه با عراق به اسارت تروریست‌های داعش درآمد و پس از دو روز خبر شهادت او مخابره شد. او در زمان شهادت 25 سال سن داشت و از او یک فرزند پسر 2 ساله به یادگار مانده بود. خیلی زود تصویری از او که در آن یکی از افراد داعش پشت سر وی با خنجر ایستاده است در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بازتاب زیادی را در پی داشت.

 گفتنی است؛ نحوه شهادت این شهید و بازتابی که از نحوه شهادتش در فضاهای مجازی منعکس و باعث  ناکامی دشمنان در بهره‌برداری از این شهید شد، ثمره تلاش اصحاب رسانه است که به موقع و حتی سریع‌تر از سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، عظمت این شهید را به جهانیان نشان دادند.

رهبر معظم انقلاب در رثای این شهید والامقام فرمودند: ببینید چه غوغایی در کشور راه افتاده به خاطر شهادت این جوان، کمتر شهیدی را سراغ داریم که اینجور خدای متعال او را در چشم همه عزیز کرده باشد. خداوند جوان شما(شهید حججی) را عزیز کرده، شهید حججی عزیز، حجت خداوند در مقابل چشم همگان شد.

همه چیز این شهید امام حسینی است، از تنها و غریب ماندن و لب های خشک و و سر بریده تا وصیتی که سراسر حسینی است و هر فرد خانواده را با خود به کربلا می برد.

اما چند خط از وصیت نامه شهید محسن حججی انسان را شگفت زده می‌کند، او نوشته است من به یقین رسیده ام که امام خامنه ای نائب بر حق امام زمان است و دیگر اینکه می نویسد خودتان را برای ظهور و جنگ با اسرائیل آمده کنید که آن روز خیلی نزدیک است و همچنین از حجاب می نویسد و می گوید فریب فرهنگ و مد های غربی را نخورید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =