بازتاب قهرمانی فولاد در سایت AFC

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) قهرمانی تیم فولاد خوزستان در رقابت‌های جام حذفی ایران را بازتاب داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ شب گذشته تیم فوتبال فولاد خوزستان در فینال جام حذفی موفق شد در ضربات پنالتی استقلال تهران را شکست دهد و فاتح این رقابت‌ها شود.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی درباره فینال جام حذفی کشورمان نوشت: فولاد خوزستان پرونده فصل داخلی فوتبال ایران را تحسین برانگیز بست، روز یکشنبه در ضربات پنالتی استقلال را شکست داد و جام حذفی را بالای سر برد.

پس از  اینکه در۱۲۰ دقیقه بازی با نتیجه صفر - صفر به پایان رسید، شاگردان جواد نکونام با کنترل اعصاب خود هر چهار ضربه پنالتی خود را به گل تبدیل کردند و ناکامی فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان از استقلال، قهرمانی را به فولاد تقدیم کرد.

این اولین قهرمانی فولاد در جام حذفی است و آن‌ها را به صحنه رقابت‌های قاره‌ای فصل آینده باز می‌گرداند.

فولاد با ۱۲ امتیاز کمتر از استقلال که در مرحله یک چهارم نهایی پرسپولیس (قهرمان لیگ و رقیب همشهری) را حذف کرده بود، به میدان آمد، اما تیم تهرانی در طول بازی بدون گل متوقف شد و ۳۰ دقیقه وقت اضافی نیز نتوانست تیم برنده را تعیین کند.

نکونام چهار تعویض انجام داد، از جمله آوردن دروازه بان محسن فروزان در اواخر وقت اضافی که این ضربه استادانه‌ای بود، زیرا این دروازه بان نقش مهمی در ضربات پنالتی داشت.

در ضربات پنالتی وقتی استقلال ۲ بر یک عقب بود ناکامی اسماعیلی در زدن ضربه، برتری مهمی را برای فولاد به ارمغان آورد که با ضربات موفق ساسان انصاری و احمد عبدالله زاده تثبیت شد و سپس فروزان ضربه شجاعیان را مهار کرد تا پیروزی فولاد قطعی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1106243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =