زمان واریز مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان اعلام شد

سالاری گفت: عدم تعهد شستا در پرداخت سود علی الحساب مرداد ماه در تاخیر پرداخت مابه التفاوت حقوق بازنشستگان موثر بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری سازمان تامین اجتماعی درباره واریز مابه التفاوت حقوق فروردین ماه اظهار کرد: روند شکل گیری مابه التفاوت حقوق بازنشستگان با اصلاحیه‌ای در اردیبهشت ماه همراه بود و موجب یک افزایش مجددی برای حقوق بازنشستگان شد و  با توجه به این اصلاحیه باید در فروردین ماه حقوق بخشی بازنشستگان را پرداخت می کردیم.

سالاری گفت: برای تامین مالی این برنامه تا پایان شهریور با هیات امنا، رئیس هیات امنا و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع را مطرح کردیم و بخشی از برنامه نیازمند ایجاد تعادل بود؛ سازمان تامین اجتماعی منتظر دریافت منابع بود و همین مسئله سبب تاخیرهای پیش آمده شد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی  بیان کرد: عدم تعهد شستا در پرداخت سود علی الحساب مرداد ماه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که در تاخیر پرداخت مابه التفاوت حقوق بازنشستگان موثر واقع شد و  این پرداخت تا به امروز از سوی شستا صورت نگرفته اگر این تعهد پرداخت شود سازمان تامین اجتماعی صرفا بابت این مسئله هزینه خواهد کرد.

سالاری گفت: من امروز از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقاضا دارم که نسبت به انجام تعهد شستا نسبت به سازمان تامین اجتماعی پیگیری‌های مربوطه را انجام دهد.

وی توضیح داد: امیدوار هستیم تا شستا تعهد خود را نسبت به سازمان تامین اجتماعی انجام دهد، اما در صورت بد عهدی و عدم پرداخت، سازمان تامین اجتماعی در صدد تامین منابع خواهد بود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: باید اجزای سازمان به هر طریقی که اداره می‌شوند پایبند به تعهدات خود باشند تا موجب مشکلات در حق و حقوق کارگران نشود و اگر از دولت سهامی خریداری  یا گرفته می‌شود باید برای سود سهام در ایفای تعهدات ما برای  بخشی از منابع باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 3
      مابه التفاوت فروردین چقده
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 0
      چرا هیچ کاری برای پرداخت مابه التفاوت حقوق سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی نمیکنید حالا شستا آمده وسط ۵ماه از سال گذشته هنوز چه کنم چه کنم می کنید