مطرح کردن طرح صیانت فضای مجازی اشتباه بود / ضرورت بسیج تمام توان کشور برای حل مشکلات معیشتی

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران مطرح کردن مسئله‌ای چون «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» اشتباه دانسته و اظهار کرد: حتی اگر در این طرح هیچ محدودیتی اعمال نمی‌شد اما مطرح کردن طرحی که سرانجام آن معلوم نبوده و باعث افزایش نگرانی‌های مردم در زمینه معیشت می‌شود اشتباه است.

«عباس سلیمی نمین» کارشناس مسائل سیاسی و مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز؛ درباره شرایط پیش روی دولت سیزدهم با توجه به عملکرد دولت سابق در هشت سال گذشته گفت: رئیسی با مشکلات بسیار زیادی مواجه است زیرا رئیس جمهوری سابق متناسب با شرایط کشور کار نکرده است.

وی با بیان اینکه روحانی بارها تأکید کرده بود که کشور در شرایط جنگی قرار دارد ادامه داد: تحریم‌ها در واقع جنگ اقتصادی است اما این پرسش همواره مطرح بود که آیا دولت متناسب با شرایط جنگی عمل می‌کند یا خیر؟

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران ادامه داد: بسیاری از کارشناسان معتقدند که روحانی کار متناسب با شرایط جنگی انجام نمی‌داد. در چنین شرایطی رئیس جمهوری باید به سرعت گره‌ها را باز کرده و اجازه ندهد کار هیچ وزارت‌خانه‌ای معطل بماند اما در دولت تدبیر و امید ماه‌ها طول می‌کشید تا یک وزیر بتواند با رئیس جمهوری ملاقات کرده و مشکلات را مطرح کند. بعد از بروز همه‌گیری کرونا شرایط بدتر شده و روحانی ارتباطات خود را به حداقل ممکن رساند که این مسئله بسیار آسیب‌زا بود.

سلیمی نمین با بیان اینکه نتیجه اقدامات روحانی در پایان دولت وی کاملا مشهود و آشکار است افزود: مشکلاتی چون بحران آب، قطعی‌های برق، کمبود کالاهای اساسی و دارو در چند ماه اخیر بسیار تشدید شد اما با این وجود نباید در این مسائل متوقف شده و وقتمان را صرف برشمردن ایرادات دولت تدبیر و امید کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مشکلات و عملکرد دولت گذشته برای عامه جامعه روشن و غیرقابل کتمان است اظهار کرد: هرچند این مسائل باید در تاریخ ثبت شده و اقداماتی در این جهت صورت بگیرد اما امروز رسانه‌ها و دولت نباید وقت خود را صرف این مسئله کند.

وی با بیان اینکه دولت، جامعه و رسانه‌ها باید تمام تمرکز خود را بر حل مشکلات کشور قرار دهند افزود: در حال حاضر مشکلات معیشتی و درمانی مردم اولویت اول کشور است بنابراین همه باید برای رفع آن تلاش کنند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران مقابله با بیماری کرونا را مسئله‌ای بسیار مهم و یکی از اولویت‌های اصلی کشور دانست و ادامه داد: همه گیری کرونا سختی‌هایی جدی برای زندگی و معیشت مردم به وجود آورده و اشتغال مردم را با مشکل مواجه کرده که همین موضوع بر درآمد بخش‌های مختلف جامعه و تورم تأثیر گذاشته است.

سلیمی نمین با بیان اینکه کرونا بیشترین تأثیر را بر قشر میانی جامعه که سرمایه بالایی ندارند گذاشته است افزود: دهک‌های بالای جامعه به دلیل داشتن سرمایه زیاد تأثیر چندانی نپذیرفتند و حتی سرمایه برخی افراد افزایش بسیار زیادی داشت اما قشر متوسط جامعه ضربه خورده است و امروز باید تمام توان کشور برای حل این مشکل بسیج شود و دولت، مجلس، قوه قضاییه و بخش‌های دیگری که می‌توانند با حضور در صحنه به حل مشکلات جامعه کمک کنند برای حل معضلات به میدان بیایند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بر همین اساس مطرح کردن مسئله‌ای چون «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» اشتباه بود زیرا دغدغه‌های جدیدی در زمینه معیشت ایجاد کرده و نگرانی‌های مردم را افزایش داد. حتی اگر در این طرح هیچ محدودیتی اعمال نمی‌شد اما مطرح کردن طرحی که سرانجام آن معلوم نبوده و باعث افزایش نگرانی‌های مردم در زمینه معیشت می‌شود اشتباه است.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید همچون سایر نهادها در طرح‌های خود دقت کافی داشته باشد افزود: آوردن این قبیل طرح‌ها حتی از روی دلسوزی کاملا اشتباه است و نباید صورت بگیرد.

سلیمی نمین در پایان اظهار کرد: صداقتی که رئیسی دارد و آگاهی جامعه نسبت به این مسئله، می‌تواند سرمایه بسیار خوبی برای بسیج و به میدان آوردن امکانات باشد زیرا اگر مردم این صداقت را در میدان عمل تجربه کنند گرایش‌ها به کمک کردن و تسریع حل مشکلات افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =