هشدار آمریکا به شهروندانش درباره سفر به فلسطین

دولت آمریکا بعد از قرار دادن فلسطین اشغالی در فهرست مناطق پرخطر از لحاظ شیوع کرونا از اتباعش خواسته از سفر به این منطقه خودداری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها» (CDC) در آمریکا بعد از قرار دادن فلسطین اشغالی در فهرست پرخطرترین مناطق از لحاظ شیوع کرونا به اتباع آمریکا توصیه کرده از سفر به فلسطین اشغالی خودداری کنند.

CDC روز دوشنبه سطح هشدار مسافرتی به فلسطین اشغالی در ارتباط با بیماری کووید-۱۹ را به سطح ۴ که بالاترین سطح خطر محسوب می‌شود هشدار داد.

این مرکز توصیه کرده مسافران آمریکایی از رفتن به فلسطین اشغالی خودداری کنند و چنانچه قصد دارند چنین سفری انجام دهند حتماً بعد از طی کامل مراحل واکسیناسیون این کار را انجام دهند.

با وجود این، CDC خاطرنشان کرده به دلیل تراکم بالای بیماران مبتلا به کرونا در فلسطین اشغالی، حتی افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند هم در معرض خطر ابتلا به این ویروس و انتشار آن قرار دارند.

ابتلا به کرونا در فلسطین اشغالی در روزهای گذشته به دلیل شیوع سویه دلتای این ویروس سیر صعودی داشته است. وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت که تعطیلی کامل در فلسطین اشغالی، آخرین راهکاری است که کابینه «نفتالی بنت» از آن استفاده خواهد کرد.

«نیتزان هوروویتز»، وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی گفت: «ویروس کرونا به این زودی‌ها از بین نمی‌رود. [با تعطیلی] ما زیرساخت‌هایی را که در درازمدت ما را قادر به همزیستی با کرونا خواهد کرد از کار می‌اندازیم.»

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به تازگی گزارش داده رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا بعضی از محدودیت‌ها را بازگردانده است.

رژیم صهیونیستی ارائه گواهی‌نامه سلامت را برای کسانی که قصد شرکت در مراکز فرهنگی یا ورزشی یا اقامت در هتل و یا رفتن به رستوران و اماکن دیگر جمعی دارد را الزامی کرده است. ارائه چنین گواهی‌نامه‌هایی فقط در مراکز عبادی الزامی نیست.

ماه پیش رسانه‌ها گزارش دادند داده‌های وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد اثربخشی واکسن فایزر بر روی جمعیت ساکنان فلسطین اشغالی تنها ۶۴ درصد بوده است.

روزنامه جروزالم‌پست روز ۱۴ تیرماه گزارش داد وزارت بهداشت اسرائیل بر اساس اطلاعاتی که ماه پیش گردآوری کرده گزارش داد اثربخشی واکسن فایزر در پیشگیری از عفونت به کرونا با علائم تنها ۶۴ درصد بوده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1106326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =