آخرین تصمیمات مجلس درباره طرح صیانت فضای مجازی

در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس، نمایندگان با لغو بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌ مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌ اجتماعی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت نکردند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر لغو رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌ مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی طبق اصل هشتاد و پنجم (85) قانون اساسی در دستورکار جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس قرار داشت.

در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی رای‌گیری برای لغو این طرح به صورت استمزاجی صورت گرفت و نمایندگان با آن موافقت کردند. پیش از این نمایندگان با بررسی این طرح به صورت اصل 85 یعنی در یک کمیسیون مشترک به جای صحن علنی موافقت کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

احتمال توقف تصویب طرح صیانت از فضای مجازی

 متن کامل طرح صیانت از فضای مجازی

انتقاد رضایی از طرح صیانت از حقوق کاربران اینترنت

واکنش زاکانی به طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس در این باره عنوان کرد: در جلسه غیرعلنی الیاس نادران در موافقت با لغو بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی سخنرانی کرد.

وی گفت: ۶۵ نماینده برای سخنرانی در مخالفت و ۶۵ نماینده برای سخنرانی در موافقت با لغو بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی ثبت‌نام کرده بودند.

 الیاس نادران نماینده مردم تهران در موافقت با لغو بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ صحبت کرد و معتقد بود نباید پنهان‌کاری کرد و با زندگی مردم دربیفتیم.

در جلسه علنی امروز مجلس درباره این طرح رای گیری شد که نمایندگان با 130 رای موافق و 121 رای مخالف با لغو بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت نکردند.

این مصوبه به این معنی است که طبق تصمیم  قبلی، این طرح در کمیسیون ویژه مطرح و پس از آن بدون بررسی در صحن علنی مجلس، به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =