ژاپن آمادگی خود را برای همکاری با دولت جدید ایران آعلام کرد

«توشیمیتسو موتگی» وزیر خارجه ژاپن که قرار است از ۲۴ مرداد به قاهره، تهران، تل‌آویو، امان، دوحه و آنکارا سفر کند، بر آمادگی توکیو برای همکاری با دولت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، در شرایطی که در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره سفر دوره‌ای وزیر خارجه ژاپن به منطقه غرب آسیا شده است، توکیو این سفر را ۲۴ مرداد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری «کیودو»، وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد «توشیمیتسو موتگی» وزیر خارجه این کشور قرار است از ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) طی یک سفر دوره‌ای از قاهره، تهران، تل‌آویو، امان، دوحه و آنکارا دیدن کند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، وزیر خارجه ژاپن در این سفر درباره همکاری‌ها برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا و ثبات منطقه رایزنی خواهد کرد.

وزیر خارجه ژاپن روز سه شنبه (امروز) در یک کنفرانس خبری در توکیو درباره این سفر توضیحاتی ارائه داد و درباره تشکیل دولت جدید در ایران به ریاست جمهوری آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هم اظهارنظر کرد.

توشیمیتسو موتگی در این کنفرانس خبری گفت: «در سراسر این سفر من بر تعهدمان نسبت به خاورمیانه تاکید مجدد خواهم کرد، منطقه‌ای که (ژاپن) به صلح و رفاه در آن طی سالیان گذشته کمک کرده است».

وزیر خارجه ژاپن با اشاره به تشکیل دولت جدید در ایران و کابینه جدید در فلسطین اشغالی به نخست‌وزیری «نفتالی بنت» افزود: «من می‌خواهم درباره وضعیت این منطقه تبادل نظر صادقانه‌ای داشته باشم و با آنها برای ترویج ثبات منطقه از نزدیک همکاری کنم».

طبق اعلام وزارت خارجه ژاپن، توشیمیتسو موتگی قرار بود در این سفر دوره‌ای از عراق هم دیدن کند اما مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا اجازه عملی شدن سفر او به عراق را نداد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1106355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =