بررسی طرح صیانت فضای مجازی در کمیسیون مشترک اشتباه است / طرح نباید در این مقطع زمانی مطرح می‌شد

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبنای طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، حمایتی است اظهار کرد: با این وجود مطرح کردن طرح در این مقطع زمانی و بررسی آن بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی و در کمیسیون مشترک اشتباه است.

«مسلم صالحی» نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز؛ درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: آنچه در فضای مجازی درباره این طرح مطرح شد، با محتویات طرح منطبق نبود و طرح به صورت شفاف به مردم ارائه نشد.

وی درباره شایعات مطرح شده در فضای مجازی پیرامون طرح گفت: در این طرح مسائلی چون فیلترینگ، محدود شدن کسب و کارها و محدود کردن فضای مجازی مطرح نیست و آنچه در مجلس تصویب شد بررسی طرح بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون مشترک بود.

صالحی با بیان اینکه این طرح باید در صحن مجلس شورای اسلامی بررسی شود و هشتاد و پنجی شدن آن اشتباه است افزود: با وجود نظرات مخالف در مجلس، بررسی ابعاد مختلف طرح در کمیسیون مشترک متشکل از نمایندگانی از کمیسیون‌های مختلف مانند صنایع، اقتصادی و سیاست خارجی رأی آورد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح آزمایشی است ادامه داد: در طرح مسائل زیرساختی مورد توجه قرار گرفته که در شرایط جامعه امروز، مورد نیاز است. وابستگی بسیار زیاد مردم به پیام‌رسان‌های خارجی به این دلیل به وجود آمده است که زیرساخت‌ها تقویت نشده است.

وی با بیان اینکه اگر از ابتدا زیرساخت‌ها تقویت می‌شد ما با چالش‌های امروز مواجه نبودیم و می‌توانستیم با پلتفرم‌های خارجی رقابت کنیم اظهار کرد: اکنون باید زیرساخت‌ها تقویت و از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کرد تا اگر سرویس‌دهنده خارجی برای ما مشکلی ایجاد کرد، مردم متضرر نشوند.

صالحی با بیان اینکه مبنای طرح، حمایت از فضای مجازی است افزود: با این وجود مطرح کردن طرح در این مقطع زمانی و بررسی آن در کمیسیون مشترک اشتباه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی زینلی IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      0 0
      پناه بر خدا