بورسیه/ جدیدترین محدودیت‌های کرونایی که دانشگاه‌های خارجی وضع کردند

اگر دانشجوی بین‌الملل در کشورهای انگستان، آمریکا، کانادا و استرالیا هستید یا قصد رفتن به دانشگاه‌های این کشورها را دارید، آیامی‌دانید جدیدترین محدودیت‌های کرونایی این کشورها برای دانشجویان چیست؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، سال تحصیلی جدید در حالی آغاز می‌شود که کرونا هنوز در بسیاری از کشورها در حال گسترش است و روزانه جان هزاران انسان را می‌گیرد. به همین دلیل دانشجویان بین‌الملل در مورد زمان بازگشت به دانشگاه‌های خود در کشورهای دیگر تردید دارند.

هر کشوری قوانین خاص خود را دارد و به همین دلیل اطلاع از آخرین محدودیت‌های کشورها، سخت و گیج‌کننده است. به خصوص برای دانشجویان بین‌الملل که همزمان با پیگیری اخبار کشورها، درگیر آموزش‌های آنلاین هم هستند. در ادامه آخرین خبرها در مورد محدودیت سفر برای دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه‌های آمریکا، انگلستان، استرالیا و کانادا آمده است.

معافیت دانشجویان بین‌الملل از محدودیت‌های سفر به آمریکا 

وزیر امور خارجه آمریکا در ۲۷ آوریل ۲۰۲۱ اعلام کرد که دانشجویان بین‌الملل از یکم آگوست ۲۰۲۱ از محدودیت‌های‌ کرونایی سفر، معاف هستند. این معافیت شامل دانشجویان همه کشورهایی است که با ویزای معتبر F-۱  و M-۱ قصد شروع یا ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایالات متحده را دارند. دانشجویانی که دارای این ویزاها هستند، برای استفاده از NIE فردی برای سفر، نیازی به تماس با سفارتخانه یا کنسولگری را ندارند.

پیش از این، تنها دانشجویان برخی کشورها مانند انگستان، ایرلند و کشورهای حوزه شنگن اروپا می‌توانستند از معافیت محدودیت‌های کرونا سفر آمریکا استفاده کنند. البته دولت آمریکا هنوز نگفته است که آیا دانشجیوان قبل از اجازه سفر به مدارک واکسیناسیون نیاز دارند یا نه.

با این حال بیش از ۵۰۰ دانشگاه آمریکایی مانند دانشگاه کالیفرنیا، جورج‌تاون و استنفورد اعلام کرده‌اند که واکسن برای دانشجویانی که پاییز امسال به دانشگاه برمی‌گردند، اجباری است. اطلاعات بیشتر در مورد محدودیت‌های سفر در آمریکا را از اینجا ببینید.   

شرایط ویژه انگستان برای سفر دانشجویان بین‌الملل 

دانشجویان بین‌الملل بر اساس قوانین فعلی انگلستان، می‌توانند به این کشور سفر کنند. دولت انگلیس در ۵ ژوئیه ۲۰۲۱، طرحی را برای حذف بیشتر محدودیت‌های کرونایی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و تجمع افراد را تا ۱۹ ژوئیه اعلام کرد.

اسکاتلند هم برنامه‌ای برای لغو محدودیت‌ها تا ۹ آگوست اعلام کرده است، همچنین انتظار می‌رود ولز و ایرلند به زودی اقدامات مشابهی برای کاهش محدودیت‌ها اعمال کنند.

همه مسافرانی که قصد سفر به انگستان را دارند باید فرم مسافریاب را پر کرده و ۴۸ ساعت قبل از ورود به کشور، آن را ارسال کنند. در این فرم اطلاعات گذرنامه، اطلاعات سفر و آدرسی که در انگلستان در آن اقامت دارید، خواسته می‌شود. فرم به صورت آنلاین از طریق سایت دولت انگلستان در دسترس است.

ورود به انگلستان از ژانویه ۲۰۲۱ بدون آزمایش منفی کووید ۱۹ امکان‌پذیر نیست. این آزمایش باید حداقل سه روز پیش از سفر انجام شود. حتی کسانی که واکسن زده‌اند هم باید این آزمایش را بدهند.

انگستان همچنین سیستمی راه‌اندازی کرده که بر اساس آن شرایط سفر به این کشور با توجه به سطح شیوع کرونا تعیین می‌شود. این سیستم مرتب به روز می‌شود و در اینجا می‌توانید وضعیت کشور خود و شرایط مورد نیاز برای سفر به انگلستان را ببینید.

استرالیا مرزهای خود را به روی دانشجویان بسته است

استرالیا مرزهای خود را به روی همه به جز شهروندان و ساکنان دائمی این کشور بسته است. پروازهای محدودی به این کشور وجود دارد و تعداد افرادی که اجازه ورود دارند حتی برای اتباع استرالیا هم محدود است. گرچه ممکن است دانشجویان بین‌الملل به صورت جداگانه درخواست معافیت از ممنوعیت مرز بدهند؛ اما بعید است که چنین امکانی برای آن‌ها فراهم شود.

البته برخی ایالت‌ها تلاش می‌کنند شرایط بازگشت دانشجویان بین‌الملل را فراهم کنند؛ اما تاکنون همه پیشنهادات آنها رد شده است. به همین دلیل، پیش‌بینی می‌شود مرزها برای دانشجویان تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ بسته باشد.

دانشجویان بین‌الملل که در استرالیا تحصیل می‌کنند و می‌خواهند به کشورشان برگردند می‌توانند به صورت آنلاین به تحصیل خود ادامه دهند. همچنین می‌توانند از مرخصی تحصیلی استفاده کنند. برای اطلاع از شرایط دقیق‌تر با وزارت امور داخلی استرالیا تماس بگیرید.

کانادا فقط به دانشجویان دانشگاه‌های تایید شده اجازه ورود به کشور را می‌دهد

دانشجویان بین‌الملل با رعایت چند شرط می‌توانند به کانادا سفر کنند. نخست، آزمایش منفی کووید ۱۹ که ۷۲ ساعت قبل از سفر انجام داده‌اید. دوم، ویزای دانشجویی معتبر یعنی مجوز تحصیل یا معرفی‌نامه‌ای که نشان می‌دهد برای مجوز تحصیل تایید شده‌اید. سوم، دانشگاه شما باید در طرح آمادگی کووید ۱۹ تایید شده باشد. چهارم، به محض ورود به کانادا، باید ۱۴ روز قرنطینه شوید حتی اگر آزمایش شما منفی باشد.

طبق قوانین فعلی هر کس که به صورت هوایی به کانادا سفر می‌کند، باید هنگام ورود آزمایش کووید ۱۹ انجام دهد و حداقل سه روز اول قرنطینه ۲ هفته‌ای را در هتلی مورد تایید دولت بگذراند تا زمانی که نتیجه آزمایش را دریافت کند. در صورت منفی بودن آزمایش، دانشجویان بین‌الملل می‌توانند برای تکمیل بقیه قرنطینه به محل اقامت از پیش تعیین شده خود منتقل شوند.

مسئولیت برنامه آمادگی کووید ۱۹ بر عهده دانشگاه است که باید توضیح دهد که چگونه قرنطینه ۲ هفته‌ای برای دانشجویان بین‌الملل را مدیریت می‌کند از جمله مکان قرنطینه و نحوه خرید غذا و دارو.

اگر شما دانشجوی بین‌الملل در کانادا هستید و می‌خواهید کشور را ترک کنید، تنها در صورتی مجاز به بازگشت خواهید بود که دانشگاه شما جزو موسسات آموزشی (Designated learning institutions) تایید شده باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =