واحد اردبیل قطب گردشگری سلامت کشور خواهد شد

مدیرکل اداره کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اجرای طرح پویش کارآفرینی و اشتغال زایی از شرکت های سبلان پارچه، هفت آسمان، پردازش سبلان، اشجع باتری و کارخانه بتا بازدید کرد. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، قباد بهزادی پور در راستای اجرای طرح پویش کارآفرینی و اشتغال زایی از شرکت های سبلان پارچه، هفت آسمان، پردازش سبلان، اشجع باتری و کارخانه بتا بازدید کرد. 

وی در این رابطه گفت: رایزنی هایی جهت همکاری بین مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و کارخانجات صنعتی استان فراهم شده است. در همین راستا مقرر شد در جلسات آتی که بین دانشگاه و صنعت برگزار خواهد شد زمینه های شناسایی نیازهای فناورانه صنعت و حل مسائل آن ها و ایده هایی که از طرف اعضای هیات علمی و دانشجویان مطرح می شود توسط کمیته ای مشترک بررسی شود.   

بهزادی پور تصریح کرد: زیرساخت های فناوری ایجادشده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل شامل مرکز رشد، سرای نوآوری و مرکز سنجش و استعدادیابی حوزه سلامت حاکی از آن است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل پتانسیل آن را دارد که به قطب گردشگری سلامت در کشور تبدیل شود. 

مدیرکل اداره کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در حال حاضر دارای 42 هسته، واحد فناور و شرکت دانش بنیان است، خاطرنشان کرد: این مرکز دارای 200 محصول بوده که 84 محصول آن به مرحله تجاری سازی و اخذ مجوز رسیده؛ همچنین دارای 3 شرکت دانش بنیان بوده که از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری مجوزهای لازم را گرفته است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص های ارزیابی و سطح بندی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی، در سال گذشته مرکز رشد واحد اردبیل توانست سطح 1 را کسب کند. این مرکز توانسته محصولات خوبی در حوزه صنایع غذایی و صنایع تبدیلی تولید کند. از جمله این محصولات می توان به دستگاه اسپری درایر (تبدیل کننده آبمیوه به پودر میوه)، خشک کن میوه جات در مقیاس صنعتی و انواع رنگ های خوراکی و گیاهان دارویی مختلف که توانسته اند مجوزهای لازم سیب سلامت و ایزوهای لازم را کسب کنند، اشاره کرد.

بهزادی پور دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل را قطب گردشگری سلامت در کشور دانست و در ادامه تصریح کرد: مرکز سنجش و استعدادیابی سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل یکی از زیرساخت های فناوری است که زیرمجموعه سرای نوآوری گردشگری سلامت و مرکز رشد آن واحد دانشگاهی است و دارای تجهیزات منحصر به فردی است. این مرکز قابلیت آن را دارد که به دانشجویان، اعضای هیات علمی، دانش آموزان و ورزشکاران حرفه ای در سطح استان در حوزه پایش سلامت و همچنین بحث استعدادیابی خدمات لازم را ارائه دهد. حتی این مرکز آمادگی آن را دارد که با کشورهای همسایه تعامل خوبی در این زمینه ایجاد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =