آیا سجادی گزینه مناسبی برای وزارت ورزش است؟

حسن صانعی پور 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ نگاهی به کارنامه حمید سجادی این امیدواری را می دهد که بعد از گذشت چند سال از تشکیل وزرات ورزش و جوانان، فردی سکان دار مهمترین نهاد ورزشی ایران می شود که سبقه ورزشی دارد. اما چند نکته مبهم و نگران کننده وجود دارد:

باشگاه پرسپولیس 

ابتدا اینکه وزیر پیشنهادی رییس جمهور گزینه مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس بوده و چند اظهار نظر ایشان در مورد باشگاه استقلال که این‌روزها در صفحات مجازی در حال انتشار است، عملکرد هواداری و ادامه دادن راه وزرای قبلی را به ذهن حداقل نیمی از هواداران فوتبال ایران متبادر کرده است. همان دغدغه نوستالژیکی که باعث شد ورزش ایران در هشت سال گذشته آنطور که انتظار می رفت پیش نرود.

تبعیض های گذشته

این موارد درحالی نگران کننده تر شده است که همچنان رقیب سنتی استقلال در ادامه ثبات گذشته خود فصل نقل و انتقالات را شروع کرده و به هیچ عنوان نگران احکام بعدی نیست زیرا که مطمئن است قبل از هر اتفاقی پرونده انتقالاتی خود را می بندد.

سخت‌ترین قرعه

لازم به یادآوری هم نیست که استقلال در بین نمایندگان ایران سخت ترین حریف ممکن را در پیش رو داشته و اخبار واصله از اردوگاه الهلال خبر از آمادگی کامل این تیم برای شروع دوباره لیگ قهرمانان آسیا می دهد و قاعدتا لازم است مسایل و مشکلات آبی پوشان، "اگر نگاه ملی به آن می شود،" در اولویت قرار بگیرد.

انتظار از مجلس

امیدواریم نمایندگان محترم مجلس در صورت معرفی حمید سجادی، به خاطر ورزش ایران و جبران اتفاقاتی که این حوزه را در رکود قرار داده است" و نه باشگاه استقلال" حساسیت ویژه ای در تعیین صلاحیت ایشان و یا هر گزینه دیگر داشته باشند، تا دیگر شاهد ظهور بی عدالتی ها و رشد مضحک پیکره ورزش که بدنه ای ضعیف و سری هیولایی دارد نباشیم.

آیا سجادی بهترین گزینه است

حمید سجادی به لحاظ ورزشی و به لحاظ علم ورزش فرد مناسبی برای تصدی وزارتی است که علاوه بر ورزش، امور جوانان را نیز برعهده دارد. بی شک موفقیت بهترین دونده تاریخ ورزش ایران در گروی چشم پوشی از احساسات قدیم و پرداختن به تعهدات جدید خواهد بود.

نگاهی به کارنامه حمید سجادی گزینه اول وزارت ورزش و جوانان

سید حمید سجادی هزاوه (متولد ۱ فروردین ۱۳۴۸ در تهران) دونده سابق دوهای استقامت است. سجادی موفقترین دونده استقامتی تاریخ ایران محسوب می‌شود که در دوران فعالیت خود رکورد تقریباً تمامی رشته‌های دوهای نیمه‌استقامت و استقامت ایران را در اختیار داشت. از این میان رکوردهای ایران در ۳۰۰۰ متر با مانع، ۵۰۰۰ متر و ۱۰۰۰۰ متر و دوهای داخل سالن ۱۵۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر همچنان به نام حمید سجادی ثبت شده‌ است.

رشته تخصصی حمید سجادی ۳۰۰۰ متر با مانع بود. وی در این رشته یک بار مدال طلای قهرمانی آسیا (۱۹۹۱ کوالالامپور)، چهار بار مدال برنز قهرمانی آسیا و یک مدال نقره در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک را کسب کرد. مدال نقره وی در بازی‌های آسیایی بانکوک در حالی به دست آمد که وی در اواسط مسابقه هنگام پرش از روی یکی از موانع به زمین افتاده بود اما در ادامه توانست عقب‌ ماندگی خود را جبران کند.

سجادی در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون یکی از دو نماینده (همراه با حسین شایان) و در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا تنها نماینده دو و میدانی ایران بود.

او دارای درجه دکترا در رشته برنامه‌ریزی در تربیت بدنی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

او در اواخر خرداد ۱۳۹۰ از سوی محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای کسب رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد اما با ۱۳۷ رأی مخالف نتوانست رأی اعتماد مجلس را کسب کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =