برگزار نشدن انتخابات نشریات دانشگاه تهران نقض قانون است

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم برگزار نشدن انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه تهران را نقض قانون می‌داند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نشریات دانشجویی به عنوان بازوی رسانه‌ای دانشگاه‌ها، از اهمیت زیادی در زمینه اثرگذاری و جهت دهی به افکار عمومی برخوردار هستند. در چندسال گذشته شاهد رشد کمّی نشریات دانشجویی در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم اما به عقیده برخی فعالان دانشجویی، با وجود رشد کمی این نشریات شاهد ضعف محتوا، سطحی کارکردن و خلأ جریان‌سازی در آن‌ها هستیم. در این بین باید ببینیم عملکرد وزارت علوم دولت‌های دوازدهم و سیزدهم در مواجه به نشریات دانشجویی به چه شکل بوده است.

در همین ارتباط، علی اسدی عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم در گفت‌وگو با ایسکانیوز، درباره درباره عملکرد وزارت علوم در حوزه نشریات دانشجویی اظهارکرد: در ۶ ماه گذشته که اعضای جدید شورای مرکزی ناظر بر نشریات مستقر شده‌اند، با چالش‌هایی مانند کرونا و تب و تاب انتخابات مواجه شدند که همین موضوع سبب شد رونق نشریات دیگر همانند گذشته نباشد و به آن کم توجهی شود.

وی افزود: فعالان نشریات دانشجویی دیگر همانند گذشته همت چندان زیادی برای فعالیت نداشتند و نسبت به ارائه پیشنهاد و مطالب مختلف برای بهبود وضعیت نشریات، اهتمام نداشتند؛ با این حال اما در این مدت از هیچ تلاشی برای بهبود شرایط فعلی دریغ نکردیم و سعی شد تا جایی که توان داریم، وزارت علوم را به کار وادار کنیم. البته باید گفت از ۷ عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات، ۴ عضو منتسب به دولت هستند به همین دلیل اکثریت شورا را افراد منتسب به جریان سیاسی دولت تشکیل می‌دهند.

اسدی ادامه داد: امیدواریم در دولت سیزدهم شرایط بهتری برای نشریات دانشجویی ایجاد شود و موضوعات سیاسی بر تصمیم‌گیری‌های شورا دخیل نشود. البته همواره تلاش ما بر این بوده است که عدالت را مد نظر قرار دهیم و برای فعالیت‌ها، جناح بندی سیاسی را در نظر نگیریم.

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم تصریح کرد: البته باید گفت که خوشبختانه وزارت علوم در این مدت در زمینه‌های مانند اعطای مجوزهای لازم با شورای مرکزی همراه بود و مشکل زیادی در این زمینه نداشتیم که بخواهد به بحث و جدل کشیده شود. بیشترین موردی که تا الان بر سر آن بحث و جدل داشتیم، موضوع برگزار نشدن انتخابات کمیته ناظر بر نشریات در دانشگاه تهران بود که نوعی نقض قانون محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه دانشگاه تهران با وجود تذکر متعدد شورای مرکزی، هنوز انتخابات خود را برگزار نکرده است. البته این ماجرا مربوط به یک سال و نیم گذشته است که انتخابات دانشگاه تهران در دی ماه ۹۸ لغو شد؛ با وجود فرصت چندین ماهه اما هنوز انتخابات این دانشگاه به صورت کاملا قلدر مابانه برگزار نشده است.

اسدی درباره اولویت وزارت علوم دولت سیزدهم در مواجه به نشریات دانشجویی، گفت: بزرگترین انتظاری که از دولت سیزدهم برای حل مشکلات نشریات دانشجویی وجود دارد، اصلاح آیین‌نامه است. با توجه به اینکه اصلاح آیین‌نامه باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شود، وزیر علوم و معاون وزیر باید در این زمینه تلاش داشته باشند. آیین‌نامه نشریات دانشجویی مربوط به ۱۷ سال پیش است و به جرات می‌توان اصلاح این آیین‌نامه می‌تواند ۸۰ درصد مشکلات را حل کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =