انتظار آلمان از ایران برای بازگشت به مذاکرات وین

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد این کشور انتظار دارد ایران در اسرع وقت و با انعطاف‌پذیری بیشتری به میز مذاکرات وین بازگردد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از رویترز، «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان امروز از ایران خواست که به مذاکرات وین با هدف احیای هرچه سریعتر توافق هسته‌ای بازگردد.

او در یک نشست خبری در برلین گفت: ما نمی‌خواهیم آنچه را که تاکنون در وین به دست آورده‌ایم به خطر بیندازیم، اما نمی‌توانیم مذاکرات را برای همیشه ادامه دهیم!

وزیر امور خارجه آلمان در ادامه افزود: ما انتظار داریم ایران در اسرع وقت به میز مذاکرات در وین بازگردد و این کار را با انعطاف پذیری لازم و تمایل به سازش به منظور انعقاد توافق انجام دهد.

پیش از این خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد مقامات آمریکایی ماه‌ها پس از انجام مذاکرات با ایران، گزینه‌های خود را در قبال برجام مورد بازبینی قرار می‌دهند.

در گزارش بلومبرگ آمده است: دولت بایدن با این واقعیت تکان دهنده روبروست که بازگشت به توافق هسته‌ای ایران ممکن است دیگر امکان پذیر نباشد؛ چرا که جمهوری اسلامی راه‌هایی را برای تعامل و رویارویی با تحریم‌های آمریکا پیدا می‌کند.

پیشتر نیز میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین ابراز امیدواری کرد بود مذاکرات وین در زمینه برجام به زودی و در هفته‌های آتی و با مشخص شدن تیم مذاکره کننده دولت جدید از سر گرفته شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1106567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =