وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی کیست؟

وزیر جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، سید جواد ساداتی نژاد به عنوان وزیر جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم، از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

سید جواد ساداتی نژاد متولد اول  تیرماه 1351 در کاشان است. وی  عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نماینده دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کاشان است.  ساداتی نژاد از ابتدای آغاز بکار مجلس یازدهم ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس را  بر عهده داشته است.  وی مقاطع کارشناسی در رشته مهندسی منابع طبیعی- آبخیزداری، کارشناسی ارشد در رشته مهندسی منابع طبیعی - آبخیزداری و دکتری در رشته مهندسی هیدرولوژی، به ترتیب در دانشگاه های مازندران، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه دولتی مسکو طی کرد.

بیشتر بخوانید:

وزیر پیشنهادی وزارت نیرو / علی‌اکبر محرابیان کیست؟

   فهرست وزرای پیشنهادی دولت بالاخره به مجلس رسید + اسامی

از سوابق اجرایی وی می‌توان به عضویت در شورای تحقیقات آب کشور 94-1393، دبیر کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی شورای عالی عتف 93-1389، عضویت در هیئت ممیزه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری 93-1390 و ریاست فراکسیون آب مجلس دهم اشاره کرد.

ساداتی نژاد دارای بیش از ۵۴ مقاله علمی و پژوهشی در مجلات داخلی و خارجی و همچنین تالیف چند کتاب و چندین طرح پژوهشی در حوزه آبخیزداری و منابع آب می‌باشد.

او عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مسکو و از موسسین انجمن اسلامی منطقه اروپای شرقی و کشورهای مشترک‌المنافع بود و در سال ۱۳۸۱ ریاست این انجمن را بر عهده داشت و پس از بازگشت به کشور به عضویت هیئت علمی دانشگاه شهرکرد درآمد و تا سال ۱۳۸۶ عهده دار معاونت دانشجویی فرهنگی این دانشگاه بود و سپس به عنوان معاون دانشجویی فرهنگی برگزیده دانشگاه‌های کشور انتخاب و مورد تقدیر وزارت علوم قرار گرفت و از سال ۱۳۸۶ به عنوان رئیس دانشگاه کاشان انتخاب شد.

او توانست دانشگاه کاشان را به عنوان یک مرکز علمی پیشرو در کشور مطرح کند. برای تثبیت و استمرار این مسیر، یکی از زیربنایی‌ترین کارهای او، تدوین سند چشم‌انداز برای دانشگاه کاشان بود و با تدوین این سند، عملا چشم انداز و نقشه راه دانشگاه را برای رسیدن به جایگاه پنج دانشگاه برتر پایه ریزی نمود.

از دیگر اقدامات او می‌توان به تاسیس ستاد خیرین دانشگاه کاشان و ایجاد زمینه حضور خیرین در دانشگاه کاشان اشاره نمود. او همچنین، به عنوان پنج رئیس برتر دانشگاه‌های کشور انتخاب شد و از سال ۱۳۹۰ به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شد و در رشد بودجه وزارت علوم در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ نقش چشمگیری داشت و همزمان با تاسیس ستاد خیّرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۰، توانست در جذب کمک‌های خیّرین و توسعه زیرساخت‌های آموزش عالی کشور یک تحول بنیادین ایجاد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =