وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات کیست؟

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، عیسی زارع‌پور به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم، از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

عیسی زارع‌پور متولد 1359 در شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاه است. وی مدرک کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر خود را از دانشگاه شریف گرفته و دکترای خود را در علوم کامپیوتر از دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا در سال 1394 دریافت کرده است. زارع پور دو دوره پسادکتری را نیز در این دو دانشگاه گذرانده و از سال 1396 به عضویت هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران درآمده است.

بیشتر بخوانید:

وزیر پیشنهادی وزارت کشور / احمد وحیدی کیست؟

   فهرست وزرای پیشنهادی دولت بالاخره به مجلس رسید + اسامی

زارع‌پور در ۲۶ سالگی به ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید و در سال ۱۳۸۹ به عنوان مدیر نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد. او در این مقام برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال را برعهده داشت.

سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس وقت قوه قضائیه ایران در اسفند ۱۳۹۸ زارع‌پور را به عنوان رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه منصوب کرد. عیسی زارع‌پور در حوزه تخصصی خود مشاورت چندین وزیر در دولت‌های نهم و دهم از جمله وزیر ارتباطات، وزیر بهداشت در حوزه آی‌تی، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، مجری طرح شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی با حکم معاون وقت علمی فناوری رئیس جمهور، عضو کمیسیون ملی یونسکو، نماینده وزارت ارشاد، عضو کمیسیون فناوری دولت در دولت دهم را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =