ایسکانیوز به دنبال مهارت آموزی به دانشجویان، برای فعالیت در فضای مجازی است

مدیر عامل ایسکانیوز گفت: ما می‌خواهیم دانشجویان مهارت فعالیت در فضای مجازی را کسب کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، سیدامیر محجوب در مراسم افتتاحیه دفتر ایسکانیوز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کردستان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سه رسانه فعال با نام‌های ایسکانیوز، خبرگزاری آنا و روزنامه فرهیختگان دارد، گفت: ما در بررسی‌هایی که انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که اگر خبرگزاری آنا وجود دارد و  به عنوان یک رسانه برخط مشغول انجام کار خبری است، وجود یک رسانه دیگر شبیه آن ضرورتی ندارد. یعنی ایسکانیوز نباید وجود داشته باشد که همان کار خبرگزاری آنا را انجام دهد.

 وی افزود: در چند گام باز تعریفی برای ماموریت‌های ایسکانیوز انجام دادیم. در گام جذب خبرنگاران را از خبرنگار حرفه ای تغییر داده‌ و از دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی استفاده کردیم تا جذب و اشتغال زایی برای این دانشجویان صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئله دوم، آموزش دانشجویان است، گفت: ایسکانیوز، باشگاه خبرنگاران دانشجو است و وظیفه دارد تا به همه دانشجویان خدمات آموزشی در حوزه رسانه و خبر بدهد، تا هر کسی که به این حوزه‌ها علاقه مند است آموزش دیده و بعد به رسانه‌های دیگر معرفی شود.

 محجوب با بیان اینکه کار آموزش در ایسکانیوز  شروع شده است، گفت: دوره چهارم آموزش خبرنگاری «ترنج» در حال برگزاری است؛ اما این دوره‌ها کافی نیست چرا که آموزش‌های این چنینی در سایر رسانه ها نیز وجود دارد.

مدیر عامل ایسکانیوز اضافه کرد: اقدام بعدی که برای تکمیل این اتفاقات در نظر گرفته شد، راه‌اندازی دفاتر استانی ایسکانیوز با یک مدل دانشجویی است. ما مدل کارمندی را کنار گذاشتیم و از مدل دانشجویی استفاده می کنیم. دانشجویان استان‌ها می توانند در این دفاتر فعالیت های حرفه‌ای تری از فعالیت در نشریه داشته باشند و فضای رسمی و جدی رسانه را تجربه کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان در دفاتر استانی ایسکانیوز می‌توانند حتی در سطح شهر و استان فعالیت رسانه‌ای داشته باشند، گفت: مباحث و بار حقوقی این دفاتر با مجموعه ایسکانیوز خواهد بود. از این طریق دانشجویانی که علاقمند به کار خبری و رسانه ای هستند، می‌توانند در این دفاتر هم آموزش ببینند و هم فعالیت حرفه‌ای انجام دهند تا در نهایت بتوانیم یک گردش نیرو داشته باشیم.

به گفته محجوب؛ منظور از رسانه فقط سایت و شبکه اجتماعی نیست چراکه ما رسانه را خیلی فراتر از این خواهیم دید. قبل از شیوع کرونا نظرسنجی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انجام گرفت که آنها چه میزان از وقت خود را در فضای اینستاگرام صرف می‌کند، بیش از ۶۰ درصد دانشجویان گفته بودند که بیشتر از ۵ ساعت وقت می گذارند، ۱۰ درصد از دانشجویان هم گفته بودند نزدیک به ۱۰ ساعت در فضای اینستاگرام وقت می‌گذارند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که بخش زیادی از جوانان وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند؛ که بعد از کرونا این موضوع تقویت هم شد.

مدیر عامل ایسکانیوز با تاکید بر اینکه برای کسانی که کار فرهنگی می‌کنند، آشنایی و فعالیت در فضای مجازی از نان شب واجب تر است، گفت: از طرف دیگر چون مردم نیز در فضای مجازی مشغول هستند، این فضا می تواند برای دانشجویان درآمدزا باشد.

وی افزود: ما می‌خواهیم دانشجویان مهارت فعالیت در فضای مجازی را کسب کنند. فردی ممکن است به فضای خبری علاقه داشته باشد و خبرنگار شود. فردی کانون یا هیئت داشته و دغدغه انجام کار فرهنگی دارد. آنها می‌توانند در کنار علاقمندی، درآمدزایی نیز داشته باشند.

محجوب با انتقاد از اینکه برخی مجموعه‌ها به موضوع ذائقه مخاطب توجه نمی کنند، گفت: هیچ جای دنیا اتفاق نمی افتد که ورزشکاری از کشور پناهنده شود و مقابل کشور خود در المپیک مسابقه دهد و برنده شود و برخی از مردم خوشحال شوند هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد و حتماً آن را محکوم می‌کنند.

مدیر عامل ایسکانیوز با بیان اینکه در حال حاضر از طریق پیج یا سایت دانشگاه، نمی‌توانید با دانشجویان ارتباط برقرار کنید  چراکه از طریق این پیج امکان اینکه درد دانشجو بیان شود، وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مسئله دیگر این است که جذب مخاطب از طریق علایق آنها صورت می‌گیرد، باید علایق را سنجید و بر اساس آن رویدادها را برگزار کرد. مثلاً ممکن است گروهی از دانشجویان به عکاسی علاقه زیادی داشته باشد، پس باید چنین رویدادی برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =