برگزیدگان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در جشنواره رشد ویژه کانون‌های فرهنگی اعلام شدند

برگزیدگان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در جشنواره سراسری رشد ویژه کانون‌های فرهنگی دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور اعلام شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره سراسری رشد ویژه کانون‌های فرهنگی دانشگاه های آزاد اسلامی سراسرکشور با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره اظهار کرد: در انسان‌ها تنوع وجود دارد، بر این اساس باید زمینه‌ای فراهم شود تا افراد با سلایق و علایق گوناگون بتوانند در چارچوب قوانین امکان  فعالیت کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه همانند کارخانه‌ای است که انسان را برای رشد آماده می‌کند تا در اجتماع ایفای نقش داشته باشد، لازمه این رشد صبر و تحمل واصل پذیرش خطا، ارائه تجربیات لازم و میدان دادن به دانشجوها است، اگر دانشگاه به وظایف خود به خوبی عمل کند نسل مدیران آینده نسل قدرتمندی خواهد بود.

از جمله فعالیت‌های وی می‌توان به اصلاح آیین‌نامه کانون‌ها، واقعی سازی ،شکل گیری و تشکیل ۱۲۵۹ کانون فعال، سرزدن به استان‌های دیگر، ایجاد بستر برای جشنواره رشد، ایجاد ارتباط بین استعدادها و سازمانهای مرتبط، آغاز به کار باشگاه رشد استعدادهای هنری ادبی جوان اشاره کرد.

در ادامه جلسه سید کاظم یکانی مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به زمینه‌سازی کانون‌ها در حوزه اجتماعی ،هنری، ادبی، رسانه‌ای و غیره برای تمامی اقشار جامعه جامعه، به بیان شاخص‌های ارزیابی جشنواره پرداخت.

عبدالحمید قره داغی رئیس داوران جشنواره سراسری رشد ویژه کانون های فرهنگی دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور گفت: امسال در فراخوانی فردی وگروهی حدود ۱۰ رشته هنری به کانون‌ها ابلاغ و حدود ۴۰۰ اثر به هیئت داوران سپرده شد. باتوجه به حجم و کیفیت آثار از حضور داورانی استفاده شد که تجربه کار با فضای دانشجویی را داشته و در زمینه استعدادیابی در سال‌های گذشته فعالیت می‌کردند.

شریفی معاون فرهنگی دانشجویی استان اصفهان درباره تجربه جشنواره امسال بیان کرد: پیام این جشنواره فقط بحث آثار نبود، بلکه به همکاری اشاره دارد؛ یعنی ما در هر وظیفه یا در هر نقشی که هستیم اگر بخواهیم کاری را به نحو احسنت انجام بدیم باید هرکس وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. چه بسا که کار کانون خوب انجام نشده و آثار مناسبی ارائه نشود. چه بسا بستر مناسبی فراهم نشود و کانون متاثر از آن نتواند کار خود را به خوبی انجام دهد. در آینده استاد مشاورهایی را برای کانون‌ها تعیین خواهیم کرد تا کانون ذیل استاد رشد کند.

در پایان جلسه محمدمهدی طهرانچی طهرانچی ضمن تسلیت ماه محرم و تشکر از حضور همکاران وتلاش‌های بی وقفه آن‌ها بیان کرد: در مدتی که کرونا در جهان گسترش یافت، مشکلاتی را در زمینه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره ایجاد کرد. برخی از کشورها این مشکلات را با پشتکار و به دلیل بسترهایی که در اختیار داشتند، بهتر مدیریت کردند.

وی با ذکر مثالی یادآور شد: در موضوع رسانه، اینترنت و فضای مجازی به دلیل وجود بسترها و سرمایه گذاری‌هایی که در کشورهای آمریکایی صورت گرفت، مسئولان مربوطه توانستند برخی موضوعات را بهتر مدیریت کنند. تا قبل از شیوع ویروس کرونا، کسی فکر نمی‌کرد که سه ترم از دانشگاه بگذرد و دانشجو در دانشگاه حضور نیابد. وظیفه اصلی دانشگاه در این دوره، درک شرایط و اتخاذ راه‌حل‌های گسترده است؛ چرا که ما به فرهنگ و فضای تنفسی برای زنده ماندن ارکان برای هدایت اجتماع نیاز داریم‌. درست است که شرایط دانشگاه‌ها متاثر از شیوع ویروس کرونا همانند گذشته نیست، اما بحث فرهنگ نباید تعطیل شود، در این راستا جشنواره رشد ترتیب داده شد که فرهنگ سازی و تربیت فرهنگی تعطیل نشود.

در ادامه درباره برندگان استان فارس از جمله معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کازرون تقدیر به عمل آمد. زهرا باقری در بخش گویندگی، یاسمن مؤذنی نژاد مقام دوم پادکست  و پوریا نامور سنگری مقام سوم پوستر را کسب کردند. یاسمن مؤذنی نژاد دبیر کانون ترنم شیراز نیز شایسته تقدیر شناخه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106622

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =