مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری تمدید نمی‌شود/ انتخاب رشته ۴۶۰ هزار کنکوری

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته ۴۶۰ هزار داوطلب آزمون سراسری خبر داد و گفت: مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری تمدید نخواهد شد.

فاطمه زرین آمیزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در ۱۰ مرداد ماه اظهار کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته حاوی تمامی شرایط و ضوابط رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از باآزمون و پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون») برای تمام گروه‌های آزمایشی ۱۲ مرداد ماه توسط سایت سازمان سنجش منتشر شد.

وی ادامه داد: سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش آموزش کشور با هدف راهنمایی و کمک به متقاضیان در انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ (برای رشته‌های باآزمون و رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی) از ۱۲ مرداد در دسترس متقاضیان قرار گرفت.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فرایند انتخاب رشته از ۱۴ مرداد آغاز شده است و امروز ۲۱ مردادماه به پایان می‌رسد. لازم به ذکر است این مهلت تمدید نخواهد شد.

وی با اشاره به آخرین آمار انتخاب رشته خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۸۲ هزار و ۹۰۰ نفر در کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد تاکنون ۴۶۰ هزار و ۴۰۹ نفر در رشته‌های با آزمون انتخاب رشته کرده‌اند. 

گفتنی است کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ از ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر داوطلب برگزار شد. ۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۷۰۸ نفر ثبت نام کردند و از این تعداد یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۳۰ نفر داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1106637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      0 0
      سلام خواهش میکنم تمدید کنید