وقوع حمله تروریستی به دکل‌های برق عراق

منابع عراقی از حمله تروریستی جدید به ۲ دکل برق در استان کربلا و آسیب رسیدن به خطوط انتقال برق خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری السومریه، امروز پنجشنبه وزارت برق عراق اعلام کرد که خطوط انتقال برق درنتیجه یک عملیات خرابکارانه و انفجاری که به دو دکل برق در استان کربلا آسیب رسانده است دچار مشکل شد.

در این بیانیه آمده است، در حمله تروریستی که ساعت 4 صبح امروز پنجشنبه 12 آگوست انجام شد دو دکل برق در شمال و شرق کربلا مورد هدف قرار گرفتند و فعالیت خطوط انتقال انرژی آنها متوقف شده است.

وزارت برق عراق افزود، ما بارها تاکید کرده‌ایم اتفاقاتی که می‌افتد از مرحله شرایط اضطراری و فوری خارج شده و تبدیل به یک جنگ علنی شده است.

وزارت برق عراق روز سه شنبه از آسیب دیدن 9 دکل برق در استان های کرکوک و صلاح الدین بر اثر اقدامات خرابکارانه خبر داد.

این وزارتخانه همچنین دیروز از حمله تروریستی به خط انتقال برق کرکوک - منصوریه خبر داد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز از تهیه طرحی با هماهنگی وزارت نیروی این کشور برای تأمین امنیت دکل های برق خبر داد و اعلام کرد شماری از عوامل حمله به دکل های فوق بازداشت شدند.

در هفته‌های اخیر حملات به نیروگاه‌های فراوری و دکل‌های انتقال برق به مناطق مختلف عراق افزایش یافته و باعث قطع مکرر برق شده است.

اخیرا تروریست‌های تکفیری داعش 7 دکل برق در استان کرکوک را هدف قرار داده و آنها را منهدم ساختند. بدین ترتیب، شمار دکل‌های برق تخریب شده در طول هفته گذشته در استان‌های نینوا، کرکوک و صلاح الدین به 27 دکل رسیده است.

پیشتر هم جنبش «کتائب حزب الله» عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: طبق اطلاعاتی که ما به دست آورده‌ایم عربستان سعودی در عملیات تخریب دکل‌های برق عراق دست دارد.

حزب الله عراق در بیانیه مذکور تصریح کرده است: هدف عربستان سعودی از عملیات تخریب دکل‌های برق عراق، ایجاد هرج و مرج در این کشور است. در واقع، سعودی‌ها به دنبال احیای داعش در عراق هستند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1106642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =