کاهش افسردگی در افراد مبتلا به زوال عقل با تعامل اجتماعی

تحقیقات جدید نشان داده است که فعالیت‌های اجتماعی و گروهی می‌تواند به مبارزه با افسردگی در افراد مبتلا به زوال عقل کمک کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان دانشگاه شفیلد و برایتون و دانشکده پزشکی ساسکس، استفاده از تحریک شناختی را به عنوان یک درمان موثر برای افراد مبتلا به زوال عقل تجزیه و تحلیل کرده‌اند.

تحریک شناختی یک درمان غیر دارویی برای زوال عقل است که معمولا شامل فعالیت‌های گروهی است که بر تعامل اجتماعی تاکید می‌کند. ارزیابی انجام شده توسط محققان نشان داد که این درمان‌ها می‌تواند علائم افسردگی را در افراد مبتلا به زوال عقل کاهش داده و بر میزان حافظه و پیشگیری از زوال عقل تاثیر مثبت بگذارد.

دکتر کلادیا فون باستین، نویسنده ارشد این مطالعه و از محققان دانشگاه شفیلد، گفت: زوال عقل یکی از بزرگترین چالش‌های جهانی است که ما با آن روبه‌رو هستیم. هیچ درمانی برای زوال عقل وجود ندارد و درمان‌های دارویی فعلی اغلب عوارض جانبی نامطلوبی را به همراه دارد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که تحریک شناختی می‌تواند یک درمان ایمن، نسبتا ارزان و در دسترس باشد تا به کاهش برخی از علائم اصلی زوال عقل کمک کند و حتی ممکن است علائم افسردگی را کاهش دهد.

باستین گفت: ما هنوز باید در مورد اجزای کلیدی تحریک شناختی که منجر به این مزایا می‌شود، نحوه تاثیر آن‌ها بر پیشرفت زوال عقل بیشتر بیاموزیم، اما عدم وجود عوارض جانبی منفی و هزینه‌های پایین این درمان به این معنی است که مزایای آن مشخص است.

دکتر بن هیکس، از دانشکده پزشکی برایتون و ساسکس، نیز می‌گوید: بسیار خوب است که دولت‌ها اکنون اهمیت زندگی خوب افراد مبتلا به زوال عقل را درک کرده‌اند. ما شاهد انرژی و منابع بسیار بیشتری برای توسعه ابتکارات برای حمایت از این موارد هستیم. به عنوان تحریک شناختی که در حال حاضر به طور گسترده‌ای در سراسر جهان استفاده می‌شود.

هیکس افزود: تحقیقات ما اولین موردی است که به طور جامع شواهد مربوط به اثربخشی آن با استفاده از به روزترین تکنیک‌های آماری را مورد بررسی قرار  داد. در حالی که علائم اولیه مثبت هستند، نیاز مبرم به بهبود دقت تحقیقات و ارزشیابی و ارزیابی بهتر مزایای بلند مدت وجود دارد. افراد مبتلا به زوال عقل به درمان‌های موثر نیاز دارند. به عنوان یک جامعه تحقیقاتی این چیزی است که ما باید ارائه دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1106674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =