تشریح برنامه‌های ماه محرم سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی هم‌زمان با فرا رسیدن ماه محرم از برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی در حسینیه مجازی دانشجویان ایران توسط شعب این سازمان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مهدی عباسی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری ماه محرم با اشاره به جایگاه فعالیت‌های فرهنگی در جهاد دانشگاهی، گفت: یکی از جدی‌ترین فعالیت‌های جهاد دانشگاهی تقویت جایگاه باورها و ارزش‌های انقلابی به‌ویژه میان دانشجویان بوده است. در حال حاضر کشور و کل جامعه جهانی متأثر از بیماری کرونا شده و برنامه‌ها هم تحت تأثیر قرار گرفته ولی سعی کرده‌ایم فعالیت‌ها را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: با هدف ایجاد فضای معنوی متناسب و ترویج پیام قیام عاشورا با توجه به شرایط کشور در شرایط کرونا، برنامه‌ها به صورت مجازی از صفحات اینستاگرام سازمان دانشجویان پخش خواهد شد.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی افزود: حسینیه مجازی دانشجویان ایران محرم سال گذشته کار خود را آغاز و شعب سازمان از شب اول ماه محرم با ویژه برنامه‌های مجازی دانشجویی شامل سخنرانی، مداحی، شب شعر و پرسش و پاسخ به عزاداری پرداختند. این حسینیه در طول سال نیز با برگزاری برنامه‌های مختلف و مسابقات مذهبی میزبان دانشجویان علاقه‌مند بوده است.

به گفته وی، در سازمان دانشجویان شعبه البرز، ویژه برنامه‌ای با عنوان «زندگی، امام حسین، عاشورا» در دو بخش پادکست و تولید محتوا از کتاب امام حسین (ع) شهید فرهنگ پیشرو انسانیت نوشته علامه محمد تقی جعفری (ره) اجرا خواهد شد.

مسابقه خوشنویسی با قلم و مرکب با عنوان «کتابت فرازهایی از زیارت عاشورا» و «شب شعر جمع آینه‌ها» در شعبه زنجان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: شعبه لرستان نیز دهمین سوگواره عکاسی «مَحرم مُحّرم عکاسی» با محوریت عکاسی از از آئین‌های عزاداری استان لرستان در ماه محرم و و بخش ویژه محرم وکرونا برگزار می‌کند. همچنین این شعبه تولید نماهنگ‌های موضوعی ماه محرم را در دستور کار خود دارد و هشت کلیپ توسط به با محوریت به تصویر کشاندن موضوعات و درس‌های کربلا در بستر مجازی توسط دانشجویان تولید خواهد شد.

عباسی افزود: «نشست تاریخ تشیع» به همت سازمان دانشجویان استان خراسان رضوی، برگزاری آئین گروه دمام زنی و تعزیه توسط سازمان دانشجویان استان خراسان جنوبی و برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی در خصوص دلایل قیام سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در سازمان دانشجویان استان هرمزگان از دیگر برنامه‌های شعب سازمان دانشجویان در ماه محرم است.

وی ادامه داد: سازمان دانشجویان استان مرکزی با برگزاری آئین عزاداری و سخنرانی، سازمان دانشجویان واحد الزهرا (س) با برگزاری مسابقه عکس «بیرق»، مسابقه‌ی «لبیک یا حسین یعنی…» و سلسله نشست آنلاین «به تو از دور سلام» به سوگواری در این ایام خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =