شکوفایی اقتصاد کشور با حذف رانت و واقعی کردن قیمت‌ها ممکن می‌شود/ ارز باید تک نرخی شود

رییس هیات موسس کانون صرافان گفت: افزایش نرخ تورم، افزایش حجم نقدینگی، فساد حاصل از چند نرخی بودن قیمت ارز عوامل موجود در افزایش قیمت ارز است.

علی اصغر سمیعی زفرقندی؛ رییس هیات موسس کانون صرافان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص علل افزایش نرخ ارز با بیان اینکه دو عامل مهم سبب بالا رفتن نرخ ارز میشود اول؛ بالا بودن نرخ تورم و افزایش حجم نقدینگی و دیگری وجود رانت و فساد در بازار و تبعیض اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه نرخ تورم در کشور حدود 40 درصد است ادامه داد: چند نرخی بودن ارز و همچنین وجود رانت در این بازار یکی دیگر از عوامل افزایش نرخ ارز در این روزهاست.

رییس هیات موسس کانون صرافان عنوان کرد: چنانچه در این دولت اراده قوی برای کاهش نرخ تورم وجود داشته باشد و از سوی دیگر با تک نرخی کردن و واقعی کردن نرخ ارز مانع از ایجاد رانت و فساد شود در این صورت است که میتوان انتظار داشت که قیمت ارز کنترل شود.

سمیعی زفرقندی تصریح کرد: شکوفایی اقتصاد کشور با حذف رانت، واقعی کردن قیمت ها اعم از نرخ ارز، حامل های انرژی، محصولات صنعتی به ویژه خودرو و کاهش نرخ تورم امکان پذیر است البته که تعامل با دنیا تاثیر مهمی در این امر خواهد داشت ولی تاثیر رانت و فساد در کشور بسیار بیشتر از این است که دشمنان بتوانند به اقتصاد کشورمان آسیبی برسانند پس در نتیجه خودمان بیشتر از دیگری به خودمان ضرر میزنیم که راه حل برون رفت از این مشکل همانطور که در بالا گفته شد حذف رانت و تبعیض اقتصادی و داشتن اقتصاد سالم است.

وی تاکید کرد: اصلاح روابط با دنیا امری صحیحی است ولی مهم تر از این موضوع، اصلاح وضعیت اقتصادی کشور است که توسط خود ما میتوان این امر محقق شود.

رییس هیات موسس کانون صرافان در پایان گفت: در یک جمع بندی کلی، افزایش نرخ تورم، افزایش حجم نقدینگی،  فساد حاصل از چند نرخی بودن قیمت ارز عوامل موجود در افزایش قیمت ارز است که باید برچیده شوند و سپس تعامل بیشتر با دنیا و رفع تحریم ها میتواند سبب رونق و شکوفایی اقتصاد کشور شود.

پایان پیام/

کد خبر: 1106904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =