اعلام آمادگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی برای مقابله با کرونا

جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در نامه‌ای خطاب به رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا، آمادگی خود را برای مقابله با این بیماری اعلام کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در نامه‌ای خطاب به سید ابراهیم رئیسی، رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا آمادگی خود را برای مقابله با بیماری کووید 19 اعلام کردند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: با عنایت به وخامت و طغیان همه‌­گیری ویروس کرونا در در هفته­‌های اخیر و با لبیک به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله) در رابطه با اقدام قاطع و عاجل برای مقابله با این ویروس منحوس، بسیج دانشجویی دانشگاه­‌های علوم پزشکی سراسر کشور همچون گذشته آمادگی خود را جهت هرگونه اقدام و کمک در این زمینه اعلام می‌­دارد.

در این نامه مطرح شده است: در این راستا بسیج دانشجویی دانشگاه‌­های علوم پزشکی کشور برای کمک به ارگان­‌های مسئول در امر مقابله با کرونا ظرفیت­‌های خود را در زمینه­‌های پیشنهادی ذیل تقویت و بازآرایی کرده است.

- تامین نیروی انسانی و کمک به مراکز واکسیناسیون جهت تزریق واکسن، ثبت اطلاعات، مدیریت مرکز 

- تامین نیروی انسانی و کمک برای مراقبت در منزل از بیماران مبتلا به کرونا و در حال قرنطینه

- تامین نیروی انسانی و کمک جهت غربالگری، بیماریابی فعال و ردگیری بیماران

- گسترش و افزایش اقدامات تأمینی و حمایتی از جمله مواسات همدلی اقلام معیشتی، نذر ماسک 

- افزایش تولیدات و نشر آثار رسانه­ای برای آگاه سازی و آموزش عموم مردم

- تهیه­ی محتوا جهت ارائه در هیئات مذهبی، سخنرانان، وعاظ

دانشجویان در این نامه عنوان کردند: با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم ساختن امکان آزمایش­های تشخیصی رایگان برای همگان، انتظار می­رود امکانات مورد نیاز این اقدام به سرعت فراهم آید. بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی آمادگی خود برای تأمین فوری نیروی انسانی جهت انجام این غربالگری را اعلام می‌­دارد.  انتظار می­‌رود ارگان­های مسئول ضمن تقویت و تسریع روند تولید واکسن‌های داخلی، در واردات واکسن­‌های مرغوب از کشورهای غیرمعاند با جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی فعالانه‌­ای داشته ­باشند و اقدامات عاجل صورت گیرد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: با بررسی­‌های انجام شده توسط دانشجویان بسیجی، در بسیاری از مراکز امکان افزایش سرعت واکسیناسیون وجود دارد. لذا بسیج دانشجویی ضمن اعلام آمادگی جهت تأمین نیروی انسانی مراکز واکسیناسیون انتظار دارد مدیریتی صحیح جهت استفاده از همه­ ظرفیت­‌ها برای تسریع روند تزریق واکسن صورت پذیرد.

در این نامه بیان شده است: یکی از مسائل روزهای اخیر مباحث علمی در خصوص واکسن­های مختلف است. در این خصوص و با عنایت به اشارات مقام معظم رهبری و در جهت افزایش اعتماد مردم، مطالبه جدی می­‌کنیم که مدارک علمی اثربخشی واکسن‌­های داخلی به مجامع علمی ارائه شود. البته قبلا در نامه­‌ای غیر رسانه‌­ای اشکالات علمی استفاده از یکی از واکسن‌­های وارداتی توسط بسیج­ دانشجویی دانشگاه‌­های علوم پزشکی خدمتتان ارائه شده بود. امروز می‌­توانیم با مدارک علمی بیشتری اشتباه بودن استفاده از این واکسن را مجددا متذکر شویم.

در این نامه خاطرنشان شده است: یکی از اشکالات اساسی نظام دارویی کشور چرخه توزیع بوده است که در این همه‌­گیری نیز مشکل‌­ساز شد. از سردرگمی مردم برای یافتن داروهای مختلف تا سردرآوردن انواع داروها از بازار سیاه، همه نشانه‌­هایی از این مشکل است. در این خصوص تشکیل قرارگاهی متمرکز برای مدیریت شبکه توزیع در ایام کرونا و تقویت سامانه‌­های نظارت بر توزیع دارویی از جمله TTAC به نظر لازم می‌­آید.

در این نامه تاکید شده است: همچنین کمبود برخی اقلام دارویی از جمله سرم و احتمالا برخی داروها در روزهای آتی که تولید داخلی دارند،  نیازمند مدیریت صحیح و رساندن تولید به حداکثر ظرفیت است که امید است در این خصوص نیز تمهیداتی صورت گیرد. در سوی دیگر عدم وجود یا رعایت پروتکل درمانی و رژیم دارویی مشخص برای درمان کرونا، باعث مشاهده­ انواع درمان­‌های مختلف از سوی پزشکان و گاهی سردرگمی مردم برای یافتن برخی داروهای کم­یاب شده است. به نظر می­آید فعالیت کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و تدوین چنین شیوه‌­نامه‌­هایی می‌­تواند از این تنوع بعضا مشکل­ساز قدری بکاهد.

در بخش پایانی این نامه آمده است: انتظار می‌رود داوطلبانی که مجاهدانه برای کمک به کادر درمان شتافته‌اند حداقل از نظر امکانات و تمهیدات لازم برای خدمت‌رسانی مانند اسکان، غذا، تجهیزات حفاظتی حمایت کامل شوند؛ اما در عمل متاسفانه بارها شاهد عکس این ماجرا بوده ایم. همچنین لازم است به وعده‌هایی که به داوطلبان داده شده است عمل شود تا باعث دلزدگی ایشان و اطرافیانشان نشود. در آخر ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای شما و سایر مسئولان امر، از خداوند متعال برای همه­ی مردم جهان و به خصوص کشور عزیزمان ایران آرزوی سلامتی، برای مصیبت­ زدگان کرونا صبر و برای رفتگان غفران مسألت داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =