مبارزه با مافیا؛ چالش وزیر علوم آینده

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: چالش‌های وزارت علوم از نوع مافیایی و انحصارطلبانه است، که وزیر باید با این جریانات مبارزه کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، انتخاب معاونان و وزرایی هماهنگ با اهداف دولت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تمامی روسای جمهور پس از پیروزی در انتخابات است. سید ابراهیم رئیسی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در چند روز اخیر فهرست پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم را پس از گمانه زنی‌های بسیار به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

در این راستا علی بزرگخو در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به لیست وزاری پیشنهادی دولت سیزدهم، اظهار کرد: ترکیب وزرا در این لیست کاملا بر اساس منطق است و به نظر برای حل مشکلات جامعه کارآمد می‌آید.

وی لیست وزرای پیشنهادی دولت را حزبی و جناحی ندانست و گفت: اسامی شخصیت‌های مستقلی که در این لیست وجود دارند، نشان می‌دهد که ضمن برخورداری از سواد علمی، افراد وابسته‌ای نیز نیستند. 

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در پاسخ به این پرسش که آیا وزیر پیشنهادی برای تصدی وزرات‌ علوم، تحقیقات و فناوری می‌تواند پاسخگوی مطالبات دانشجویان یا نیازهای روز جامعه دانشگاهی باشد، گفت: محمدعلی زلفی‌گل فردی با سابقه علمی و نه چندان سیاسی است. بنابراین به راحتی نمی‌توان گفت وی توانایی حل چالش‌های این وزارتخانه را دارد یا خیر.

وی درباره چالش‌های فعلی وزارت علوم عنوان کرد: مشکلات این وزارتخانه از جنس مافیایی و انحصارطلبانه است. چالش‌های روز جامعه دانشگاهی که این وزارتخانه با آن مواجهه است، مانند کنکور کاملا جنبه مافیایی دارند. 

بزرگخو اضافه کرد: در حال حاضر جریاناتی در وزارت علوم فعال هستند که تصمیم گیری درباره موضوعات مهم را در انحصار خود دارند. بنابراین به سایر معاونان یا مشاوران این وزراتخانه اجازه تصمیم‌گری یا یشنهاد طرح‌ها را نمی‌دهند.

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با تاکید بر اینکه وزیر علوم آینده باید مقابل این مافیا یا انحصارطلبی‌ها ایستادگی کند، گفت: تا زمانی که وزیر علوم نتواند جریانات مافیایی را ریشه‌کن کند، به درستی قادر نخواهد بود این وزراتخانه را پیش ببرد.

وی مطرح کرد: نداشتن سابقه اجرایی و اینکه تا کنون جزو مدیران ارشد وزارت علوم نبوده است، فعالیت را برای وی در تصدی این وزارت سخت خواهد کرد.

جوان‌گرایی در دولت سیزدهم

بزرگخو با بیان اینکه سن کابینه پیشنهادی دولت حدود 53 سال است، گفت: به غیر از دولت‌های اوایل انقلاب، این لیست یکی از جوان‌ترین کابینه‌های انقلاب است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در لیست پیشنهادی دولت، سه وزیر پیشنهادی چهل ساله و چهار وزیر پیشنهادی حدودا چهل و پنج وجود دارد. سن مابقی وزرای پیشنهادی نیز بالای پنجاه سال است. 

وی درباره پدیده لیست وزرای پیشنهادی مطرح کرد: به عقیده بنده، احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی برای وزارت اقتصاد، از ظرفیت علمی مناسبی برخوردار است و امیدوارم، مجلس شورای اسلامی به وی رای اعتماد بدهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =