تابلوی محاکمه اعضای حزب توده به سفارت انگلیس و روسیه اهدا شد

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) تابلوهایی منقش به تصاویر محاکمه اعضا حزب توده را به سفارت‌های انگلستان و روسیه در تهران اهدا کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در اقدامی نمادین، تابلوهایی منقش به تصاویر ملوانان اسیر شده انگلیسی به دست سپاه پاسداران و محاکمه اعضا حزب توده در ابتدای انقلاب را به ترتیب به سفارت‌های انگلستان و روسیه در تهران اهدا کرد.

در روزهای اخیر، انتشار تصویری حاوی عکس یادگاری سفرای انگلستان و روسیه در تهران، با همان شمایل عکس یادگاری روسای جمهور سه کشور انگلستان، آمریکا و روسیه در خلال جنگ جهانی دوم در کنفرانس تهران، واکنش افکار عمومی را در داخل کشور برانگیخت.

حسین زیارتی عضو شورای واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در این باره گفت: همه دنیا باید بدانند که عزت و استقلال ایران اسلامی قابل خدشه نبوده و هرگونه بی‌احترامی به این سرزمین بی پاسخ نخواهد ماند.

وی افزود: دولت‌های روسیه و انگلستان باید در قبال رفتار نسنجیده سفرایشان ضمن عذرخواهی رسمی از دولت و ملت شریف ایران؛ تاریخچه نتیجه تقابلات خود با جمهوری اسلامی را همواره در ذهن خود مرور کنند.

گفتنی است پس از انتشار عمومی عکس یادگاری این دیدار، وزارت امور خارجه سفرای این دو کشور را به وزارتخانه احضار کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =