بدون تعارف های مجیدی؛ اول جراحی کن

امیر کریمی*

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ بدون تعارف فرهاد مجیدی در دوره سوم حضورش در استقلال به مراتب تصمیمات بهتری درباره خود و تیم خود می گیرد. هرچند هنوز هم به نظر می رسد خلا مشاوران مختلف در کنار او وجود دارد از قبیل مشاوران رسانه ای و امثالهم.

بعد از نایب قهرمانی جام حذفی شایعه استعفا در کوتاه مدت بعد از آن نقل محافل فوتبالی بود اتفاقی که بر اساس شخصیت و عقبه کاری او چندان دور از ذهن نمی نمود اما مصاحبه های بعد از بازی و اشارات مجیدی به آینده نشان از ماندن در استقلال داشت.

اینکه مجیدی درک کرده باید بماند و شاید از نظر خودش دل به دریا زده با تمام پیچیدیگی های موجود بین او و مدیریت حرف از ماندن و چهارده روز حیاتی برای استقلال می کند خود نشان از درک بالاتر او از این فضا دارد که حالا برای او اتفاق افتاده.

شاید او دریافته که بردن باشگاه به شکاف دره مانند بین خود و مدیریت عملا پروژه سقوط آزاد را برای این تیم کلید زده که جبران آن در کلان داستان بی نهایت دشوار خواهد بود.

مهمتر از چهارده روز

مجیدی به چهارده روز حیاتی که البته چند روز آن سپری شده بعد از باخت در فینال حذفی اشاره کرده این روزهای بسیار پر معنی برای استقلال که در آن باید تمدید ها و یارگیری ها انجام شود و احتمالا دل مشغولی هواداران برای حدود یک ماه دیگر و قدم اول استقلال برای فصل جدید یعنی بازی با الهلال. اما مجیدی و یارانش نباید از این نکته غافل شوند که به مراتب مهمتر از این چند روز و یارگیری ها برای استقلال جراحی فکری و ذهنی اتمسفر موجود در این باشگاه است. ذهنیتی که در حال متوسط سازی در مقیاس های متفاوت در این باشگاه است.با این نگاه موجود حتی اگر استقلال برنده اصلی و تمام عیار بازار نقل و انتقالات باشد هم راه به جایی نخواهد برد.

باید قبول کنیم که به رغم تمام مشکلات در بیرون از باشگاه و زمین فوتبال اما خیلی از مشکلات این تیم باید در بین عناصر موجود در مستطیل سبز برطرف و ترمیم شود اتفاقاتی که با اغماض می توان آن را به داخل زمین و مباحث درون تیمی ربط داد.

برای جراحی این غده مجیدی باید این نکته را برای بازیکنان استقلال جا بیندازد که بدانند و قدر بدانند که در چه موقعیت فوتبالی قرار دارند و در چه تیمی بازی می کنند که میلیون ها نفر آرزوی این لحظات را دارند که آنها در حال تجربه آن هستند.

پس نکته اول با نشان دادن اهمیت پوشیدن پیراهن این تیم ذهنیت بازیکنان باید تغییر کند. سخت است بیان این موضوع اما باور کنید این پیراهن به تن خیلی از این بازیکنان گشاد است.

نکته دوم این جراحی البته برای مجیدی باز می گردد به پروژه ساده انگاری بازیکنان. مجیدی که بعد از فکری با یک استراتژی درست ابتدا رختکن تیم را با خود همراه کرد باید این موضوع را برای بازیکنان خود بیش از پیش تعریف کند که با یک برد بهار نمی شود و بلافاصله اعتصاب کردن را بر نمی تابد.اینکه آنها دربی را در پنالتی ها بردن باید به آنها دست مریزاد گفت اما اینکه فکر کنند قله ای را فتح کردند خیر. این ساده انگاری و پنهان شدن در پشت بردها و گروکشی برای پول و این داستان ها و همچنین عدم مسئولیت پذیری بعد ار باخت و زمین و زمان را مقصر جلوه دادن باید از استقلال کاملا دور و حتی محو شود. برد در بازی و حتی دربی جزو وظایف یک تیم و بازیکنان است که میلیون ها چشم با عشق آن را دنبال می کند و احیانا باخت هم جزو لاینفک فوتبال. اما مجیدی تیغ خود را باید بر سر این غده ساده انگاری و عدم مسئولیت پذیری ببرد و آن را جراحی کند. چرا که حتی اگر ستاره های لیگ برتر همگی به استقلال بیایند با شکل داشتن این جو و پتانسیل در هر حال در دراز مدت این تیم به مشکل می خورد.

پر کردن شکاف

حالا چند روزی است که به نظر دیگر خبری از گروکشی های بین سرمربی و مدیریت دیده نمی شود. ظاهرا توافقی خیلی نامحسوس بین دو طرف داستان شکل گرفته که فضای مسکوت را ایجاد کرده. پر کردن این شکاف عمیق کار سختی بوده و هست. موردی که فعلا به هر طریق تا حدودی رفع و رجوع شده صد البته که چاره ای هم برای دو طرف وجود نداشته. اما یک نکته بسیار مهم برای مجیدی اینکه برای نه صرفا بازی با الهلال بلکه برای یک فصل همین روزها باید سنگ خود را وا بکند هم بامدیریت تیم و هم با خیل بازیکنان و افراد زیر نظر خود. چرا که در روزهایی که کم و بیش در سکوت خبری از طرف آنها پیش می رود و ظاهرا حداقل پیش فصل و انتقالات را مجیدی به همین مدیریت واعتماد کرده باید تیغ خود را از دو طرف هم با مدیریت هم با بازیکنان تیم خود متوجه کند تا گام های بلندتری را در فصل جدید بردارد.

انتهای پیام/

کارشناس فوتبال*

کد خبر: 1107006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =