آمریکا دنبال استفاده از طالبان برای اهدافش در منطقه / نگران آینده زنان افغانستان هستیم

مسیح غزنوی گفت: آینده نامعلومی در انتظار ما و به خصوص زنان سرزمین ماست و ما نگران آزادی‌های فردی، سیاسی، فکری و مذهبی در کشورمان هستیم.

مسیح غزنوی، گوینده رادیو آرا در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص اوضاع داخلی کشور افغانستان طی چند روز گذشته، اظهار کرد: وضعیت افغانستان متاسفانه بسیار نگران کننده است، در جریان هستید که رئیس جمهور، اشرف غنی رفت و طالبان تمام افغانستان را گرفت و آینده نامعلومی در انتظار ما و به خصوص زنان سرزمین ماست و واقعا ما نگران آزادی‌های  فردی، سیاسی، فکری و مذهبی در کشورمان هستیم.

بیشتر بخوانید:

دعوت از طالبان برای نگاه به آینده کودکان/ عاقبت پیروز تمام درگیری‌های افغانستان مردم هستند

غزنوی در پاسخ به این سوال که برخی اظهار نظرها حاکی از این است که طالبان به دلیل حمایت‌های مردمی موفق شده تمام افغانستان را بگیرد، تشریح کرد: بهر حال طالب‌ها هم از جغرافیای افغانستان هستند و طرفدارانی دارند، اما به نظر من زیاد نیستند و از طرفی هم مردم افغانستان از این دولت فاسدی که در افغانستان بود به جان آمده بودند و از یک طرف خوشحالند که از شر آن دولت فاسد و فاشیست خلاص شدند.

 وی ادامه داد: اما مردم مظلوم افغانستان یک تجربه تلخ و سیاهی هم از دوران طالبان دارند و به همین واسطه امیدوارند که دیگر یک صلح پایدار در کشور برقرار شود، اما اگر طالبان همان سیاست‌های گذشته و دوران تاریکش را بر افغانستان حاکم کند، قطعا نگرانی‌ها بیشتر خواهد شد.

این فعال فرهنگی در خصوص حضور بیست ساله آمریکا در کشور افغانستان اذعان کرد: به طور حتم آمریکا برای افغانستان برنامه‌هایی داشته و فکر نمی‌کنم امروز هم از افغانستان دست کشیده باشد و من معتقدم همین حالا هم این اتفاقاتی که در افغانستان صورت گرفته پشت تمام آن‌ها نقش آمریکا است.

غزنوی خاطرنشان کرد: هیچکس از جزئیات توافقی که با آمریکا صورت گرفت، مطلع نشد و از کجا معلوم که تمام این‌ها برنامه‌های خود آمریکا باشد و من فکر می‌کنم این کشور نیروهای خودش را در افغانستان کم کرده تا از طالبان برای اهداف خودش در منطقه استفاده کند.

وی در خصوص ارتباطاتی که با هم وطنانش در افغانستان دارد گفت: با تعدادی از دوستانم در ارتباط هستیم  و خبر دارم که در حال حاضر شرایط شهر کابل آرام است و هیچ اتفاق خاصی تا کنون نیفتاده است.

غزنوی در رابطه با سیاست ایران در قبال تحولات اخیر افغانستان گفت: من معتقدم هر دولتی بنا بر منافع ملی خودش تصمیماتی می‌گیرد و اولویت دولت ایران و سیاستمدارانش نیز منافع ملی خودشان است.

لازم به ذکر است؛  رسانه اینترنتی رادیو آرا با شعار «آوای اندیشه و هنر» در تلاش است تا همسو با منافع ملی کشور، زبانِ گویای مردم افغانستان باشد. آرا به‌عنوان یک رسانه مستقل و غیر وابسته با تکیه به حفظ ارزش‌های ملی و اسلامی و اصل بی‌طرفی در چارچوب قانون رسانه‌های جمعی فعالیت می‌نماید. مطالب جذاب طنز، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را از دریچه رادیو آرا به گوش مخاطبان برساند. رادیو آرا؛ فصل تازه، صدای نو و دریچه جدیدی از فعالیت‌های رسانه‌ای در افغانستان است که مخاطبانش افغانستانی‌های داخل و خارج این کشور در ایران و دیگر کشورهای آمریکا،اروپا و آفریقایی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آیهان IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 0
      امیدوارم کل دنیاازسایه سیاه جنگ خلاص بشه.انشاالله که فرج نزدیک است