ارائه جزئیاتی جدید از وام بازنشستگان / سهم دختران از حقوق پدران چقدر است؟

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران نسبت به کاهش سهم دختران از حقوق پدرانشان معترض است و می‌گوید: مجلس باید باری را از روی دوش سازمان تامین اجتماعی بردارد، نه این که به بازماندگان بازنشستگان فشار وارد کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، مجلس مصوب کرده که سهم دختران بیوه و مجرد از حقوق بازنشستگی پدرانشان به یک سوم برسد. بازنشستگان نسبت به این موضوع معترض و به دنبال ابطال آن هستند.

پیگیری‌ها از صندوق‌های بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی و لشگری و کشوری حاکی از این است که این مصوبه هنوز اجرایی نشده است. در واقع مدیران این صندوق‌ها نسبت به این مصوبه اظهار بی‌اطلاعی کردند.

براساس اظهارات رئیس کانون بازنشستگان استان تهران، پس از فوت پدر بازنشسته حقوق بین بازمانده‌ها تقسیم می‌شود. به طور مثال همسر و یک دختر بازمانده باشند حقوق بین این دو فرد به طور مساوی تقسیم می‌شود. اگر مادر هم فوت شده باشد کل حقوق به دختر می‌رسد.

علی دهقان‌کیا به تجارت‌نیوز می‌گوید: ما از تصمیم مجلس در این باره اطلاعی نداشتیم. در دولت‌های قبلی نیز مجلس با مصوبه‌های خود باری را روی دوش سازمان تامین اجتماعی گذاشت، حالا هم با این اقدام فشاری روی خانواده بازماندگان بازنشسته‌ها وارد می‌شود. مسائل مهم‌تری هست که مجلس باید به آن بپردازد که مشکلات سازمان تامین اجتماعی حل شود.

به گفته او، با تصمیماتی مثل کاهش سهم دختران از حقوق پدران عمر سازمان تامین اجتماعی بیشتر نمی‌شود. نمایندگان مجلس که با مصوبه‌های خود این بار مالی را روی دوش سازمان آوردند، چرا دولت را ملزم به پرداخت بدهی خود نمی‌کنند؟

او اظهار می‌کند: بدهی جاری دولت به سازمان تامین اجتماعی در ماه چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است. با برداشت قوانین دست و پاگیری که بار مالی روی دوش سازمان گذاشته خیلی از مشکلات سازمان تامین اجتماعی حل می‌شود.

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز چند روز قبل در گفتگو با تجارت‌نیوز نسبت موضوع کاهش سهم دختران از حقوق پدران اظهار بی‌اطلاعی کرد.

او گفت: از این مصوبه بی اطلاع هستم، چرا که حتی تلاش کردیم دختران طلاق گرفته‌ای که به خانواده برمی‌گردند نیز از حقوق پدرانشان سهم ببرند. طبق گفته او، سهم دختران از حقوق پدران فوت شده ۵۰ درصد است.
نوبت دوم وام بازنشستگان کی واریز می‌شود؟

دهقان‌کیا درباره وام بازنشستگان می‌گوید: اولین نوبت وام هفت میلیون تومانی بازنشستگان در حال واریز است. همچنین دومین نوبت ثبت‌نام نیز در حال انجام است. مرحله دوم در شهریور واریز می‌شود، در واقع دومین نوبت گروه بازنشستگان متقاضی دریافت وام با حقوق ماه بعد وام دریافلت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =