ابهام در دعوت عراق از بشار اسد برای اجلاس بغداد

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اخبار برخی رسانه‌ها درباره دعوت از رئیس جمهور سوریه برای شرکت در اجلاس سران کشورهای همسایه عراق در بغداد را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، وزارت خارجه عراق امروز دوشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه دعوتنامه‌های رسمی به صورت رسمی و به اسم نخست‌وزیر عراق صادر می‌شود، هر گونه دعوت از «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به اجلاس بغداد را رد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری عراق (واع)، در این بیانیه آمده است: «برخی رسانه‌های خبری گزارش دادند که دولت عراق از دولت سوریه برای شرکت در نشست سران کشورهای همسایه که قرار است اواخر ماه جاری در بغداد برگزار شود، دعوت به عمل آورده است؛ دولت عراق هیچ ارتباطی با این دعوت ندارد کما اینکه دعوتنامه‌های رسمی به صورت رسمی و به اسم نخست‌وزیر عراق ارسال می‌شود».

در این بیانیه همچنین آمده است که «هیچ طرف دیگری حق دعوت به نام دولت عراق را ندارد».پیشتر شبکه المیادین به نقل از برخی منابع گزارش داد که «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی روز یکشنبه (دیروز) در سفری به دمشق با بشار اسد دیدار کرده و دعوتنامه عراق برای شرکت در اجلاس سران کشورهای همسایه عراق در بغداد را تقدیم وی کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1107126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =