لزوم آسیب شناسی جامع در فرهنگ عزاداری

نور قرمز، فیلمبرداری هیجانی، صدای دوپس دوپسی که یک دم قطع نمی‌شود، موج صداهای ترسناک هیجانی، برهنه شدن و بالا پائین پریدن، عرق کردن مداوم و بوی بد گرفتن مکان عزاداری...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز؛ صداهایی که این چند وقت دائم شنیده می‌شود، در هر کوچه و خیابانی مجلس عزای سالار شهیدان برپاست، اما وارد مجلس که می‌شوی، درکنار صدای مداح صدای نامفهوم سین سین را می‌شنوی، نور قرمز، فیلمبرداری هیجانی، صدای دوپس دوپسی که یک دم قطع نمی‌شود، موج صداهای ترسناک هیجانی، برهنه شدن  و بالا پائین پریدن، عرق کردن مداوم و بوی بد گرفتن مکان عزاداری...

اینها نمونه هایی است از برپایی مجالس عزاداری مدرن برای اهل بیت عصمت و طهارت علیهاسلام که دو سالی است به خاطر انتشار ویروس کرونا کم رنگ‌تر شده است اما کم و بیش مشاهده می‌شود.

کافیست مدیران هیات و عزاداران فقط لحظه‌ای به این موضوع فکر کنند که آیا امام زمان عجل الله  رغبت می‌کند در اینچین مراسمی که برای جد شهیدشان ترتیب داده شده، شرکت کنند؟

لزوم آسیب شناسی جامع در فرهنگ عزاداری

چه صفایی داشت تکیه های کوچک بچه ها در کوچه‌های خاکی که با چادر مادرانشان برگزار می‌کردند... کجا رفت آن همه پاکی و خلوصی که در مجلس عزای اهل بیت موج می‌زد؟ چه اتفاقی افتاد که این مجالس از آن فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی فاصله گرفت؟

چه شد آن شوری که مرحوم کوثری در نزد امام خمینی(ره) برپا می‌کرد و آه  از آن ساعتی که با تن چاک چاک، نهادی ای تشنه لب صورت خود روی خاک را می‌خواند؟ البته امروز واعظین و مداحانی که با اجرای شیوه درست عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام سعی در فرهنگ سازی و ترویج شعائر دینی را دارند هم کم نیست.

از دیرباز یکی ازمهمترین مراسم دینی ومذهبی شیعیان بزرگداشت و برپایی مراسم عزاداری ائمه (ع) بوده است که هدف ازبرگزاری این مراسم ها زنده نگهداشتن و ترویج اهداف ائمه )ع) و نهادینه کردن آرمانهای شیعه است.

گروه‌ها و فرقه‌های ضاله همچون وهابیت و حکومت‌های ستمکار مانند امریکا و اسرائیل همواره درصدد ضربه زدن به اسلام و مذهب شیعه می باشند و یکی ازراهکارهای آنها تحریف درعزاداری اهل بیت و سوق دادن آن به سمت مسیری غیرصحیح می باشد،لذا ما باید این تحریفات را شناسایی و با آن مقابله کنیم.

لزوم آسیب شناسی جامع در فرهنگ عزاداری

 امروزه بسیاری ازدشمنان اسلام و شیعه به دنبال تحریف درعزاداری و خدشه دار کردن فرهنگ عاشورا هستند، عدم توجه وشناسایی این بدعت‌ها و انحرافات موجب گسترش آن‌ها و بدنام شدن و خرافی خواندن دین اسلام و مذهب شیعه می شود نتایج تحقیقات نشان داد که این تحریف‌ها می‌تواند به صورت معنوی محتوی و لفظی شکلی باشد.

 پس باید علما، مسئولان هیئت‌ها، وعاظ و مداحان و سایر مردم برای جلوگیری ازاین امر و مبارزه با این انحرافات تلاش وافری داشته باشند و بطور کلی باید ازهرنوع عملی که موجب هتک حرمت مورد سوءاستفاده قرارگرفتن و وهن مذهب می‌شود، درعزاداری ازآن پرهیز شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حدیث IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      4 0
      بله درسته نبایدبه این هیات هااجازه فعالیت داده بشه