علت گرانی بلیت هواپیما چیست؟ / تفاوت باورنکردنی قیمت بلیت در سال ۹۱ و ۹۹

گرانی بلیت هواپیما به ویژه در ایام کرونا که ضرورت مسافرت با هواپیما را افزایش داده، موجب نارضایتی مردم شده ولی همانند سایر مطالبات مردم این درخواست نیز با انداختن توپ در زمین یکدیگر توسط دولت و انجمن و ایرلاین ها بی پاسخ مانده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز؛ قیمت بلیت هواپیما در روزهای اخیر افزایش یافته است و با وجود اینکه مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و شخص وزیر نسبت به آن موضع گرفته و آن را غیر قانونی دانسته‌اند، شرکت‌های هواپیمایی به نظر توجهی به این اظهارات و سقف تعیین شده برای نرخ پروازهای داخلی ندارند.
البته طی ماه‌ها و روزهای گذشته اظهارات مختلفی از سوی مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و حتی وزیر راه و شهرسازی مطرح شده که با این افزایش قیمت‌ها مخالفت کرده‌اند
رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی دلیل افزایش قیمت بلیت را افزایش تقاضا و محدودیت ظرفیت پروازها به‌خاطر کرونا اعلام کرده و گفته بود : بعد از آن‌که ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت 60 درصدی ظرفیت را برای هر پرواز اجباری کرد تمام پروازها با این ظرفیت انجام می‌شود. یعنی می‌توان گفت ظرفیت مسافرگیری در هر پرواز تقریباً نصف شده است. از طرف دیگر تقاضا برای سفر بیشتر شده است. در زمان شیوع کرونا تقاضا بشدت کاهش یافت اما در حال حاضر تقاضا افزایشی است. بنابراین این دو عامل یعنی محدودیت‌های کرونایی و افزایش تقاضای برای سفر، باعث شده فروش بلیت بر اساس بیشترین نرخ یا همان نرخ سقف باشد و ایرلاین‌ها تمایلی به فروش بلیت پایین‌تر از نرخ سقف ندارند.
چندی پیش رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده بود که ایرلاین‌ها نباید بلیت را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب شواری عالی هواپیمایی بفروشند.
 
ولی در میان انکارها و تکذیب گرانی بلیط هواپیما، این مردم هستند که مثل همیشه متضرر میشوند والبته طبق بررسی های خبرنگار ایسکانیوز، آخرین نرخ رسمی جدید  برای سال 1400از سوی اتحادیه اعلام نشده است و قیمت ها طبق مصوبه پاییز گذشته است ولی در این میان شاهد تخلف برخی ایرلاین ها در افزایش قیمت ها هستیم.
در پایان تفاوت نرخ بلیط در سال 99 و 91 را ببینید؛

قیمت ها به ریال در سال 91

علت گرانی بلیت هواپیما چیست؟ / تفاوت باورنکردنی قیمت بلیت در سال ۹۱ و ۹۹

قیمت ها به تومان در سال 99

علت گرانی بلیت هواپیما چیست؟ / تفاوت باورنکردنی قیمت بلیت در سال ۹۱ و ۹۹

علت گرانی بلیت هواپیما چیست؟ / تفاوت باورنکردنی قیمت بلیت در سال ۹۱ و ۹۹

کد خبر: 1107184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =