تاثیرگذاری در گردشگری سلامت، صنایع خلاق و صنایع تبدیلی منطقه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل به همراه معاون توسعه واحد اردبیل و رئیس کار گروه توسعه مدیریت و منابع استان از واحد مشگین شهر و چند مجتمع در زمینه صنعت گردشگری بازدید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، اسحاق رسولی، در این بازدید ضمن در جریان قرار گرفتن از نزدیک روند فعالیت های واحد، به بررسی چالش ها و ارائه راهکارهای لازم  پرداخت. وی در جمع هیات ریسه و مدیران حوزه های مختلف واحد مشکین شهر با بررسی عملکرد برنامه و بودجه سال قبل و پیش بینی های بودجه سال آتی  این واحد استفاده از امکانات و سرمایه های انسانی را از موثرترین ابزار توسعه عنوان کرد.

وی با اشاره به ماموریت واحدها در راستای تبدیل شدن به  دانشگاه مسئله گرا تصریح کرد: دانشگاه با برون رفت از روزمرگی بایستی به نیازها و مسائل توسعه ای منطقه بپردازد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل همچنین به لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های نیروی علمی و انسانی دانشگاه اشاره کرد و گفت: با توجه و تمرکز بیشتر به نقاط مثبت و توانمندی های افراد در راستای پیشبرد اهداف دانشگاه می‌توان به سمت فرهنگ سازمانی مطلوب و رشد و پیشرفت حرکت کرد. برعکس این موضوع یعنی تمرکز به نقاط منفی افراد و پرداختن به موضوعات غیرمهم باعث رکود و پرداختن به حواشی می شود.
 

 رسولی ضمن تبیین اهداف و برنامه های توسعه با اشاره به ماموریت واحد مشکین شهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان با مطالعه روی پتانسیل های واحد های دانشگاهی به فراخور موقعیت مناطق و نیازسنجی های انجام شده از ماموریت تعریف شده برخوردار هستند و این واحد دانشگاهی در زمینه گردشگری سلامت، صنایع خلاق و صنایع تبدیلی بایستی نقشی تاثیر گذار در منطقه ایفا کند.

وی با اشاره به استقبال از طرح های نو و قابل اجرا از سوی صاحبان ایده گفت: ایده های افراد باید غربالگری شود و در مرحله بعد این ایده ها پرورش داده شده و به طرح های قابل اجرا تبدیل شوند. ما نمی توانیم با ایده های خامی که در جلسات مطرح می شود و رها می شوند کاری پیش ببریم. 

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: دانشگاه برای عبور از چالش های فرا رو و برون رفت از روزمرگی ها، فضای نقد و انتقاد را باز گذاشته است و از نقدهای سازنده استقبال می کند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده در واحد مشکین شهر تصریح کرد: این واحد دانشگاهی با تاسیس مدارس سما در سال های گذشته و با بالا بردن نسبی آمار دانشجویان گام های موثری  برداشته است که این مسائل نباید باعث سکون اعضای این واحد در بحث سایر ماموریت های محوله از جمله طرح های اقتصاد دانش بنیان و دانشگاه کارآفرین و ارزش افزایی پایدار باشد.

رسولی با اشاره به همدلی همه اساتید و کارکنان برای پیشرفت و توسعه واحد بیان کرد: از آفت هایی که یک سازمان بیشتر از آن متضرر می شود بحث سکوت سازمانی است که این مسئله با بی تفاوت بودن به اتفاقات در دانشگاه رخ می دهد سیستم زمانی می تواند به  توسعه پایدار دست یابد که همه اعضای آن به صورت یکپارچه و متحد تلاش کنند و احساس یاس و نا امیدی نداشته باشد.

وی با اشاره به فرمول بهره وری که در دانشگاه آزاد اسلامی استان در کانون توجه است، تصریح کرد:  کارآیی و اثربخشی همزمان در فعالیت ها منجر به ارتقای بهره‌وری می شود. کارآیی به این مفهوم هست که ما کارها را به درستی ، به موقع و با تمام توان انجام دهیم و اثربخشی به میزان نیل به هدف معطوف هست. کار هوشمندانه و تلاش برای تحقق اهداف پیش بینی شده در بودجه سالانه و همچنین برنامه های میان مدت و بلند مدت واحدهای دانشگاهی در سایه توجهات الهی ثمرات ارزشمندی را هم برای دانشگاه و هم برای مردم منطقه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =