وام دانشجویی/ وام بیمه تامین اجتماعی شامل چه دانشجویانی می‌شود؟

شرایط وام بیمه تامین اجتماعی دانشگاه های علوم پزشکی توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، وام بیمه تامین اجتماعی جزو سوابق بیمه ای دانشجویان در طول دوران تحصیل محسوب می‌شود. این بیمه خدمات درمانی دانشجویان را پوشش نمی‌دهد و به دانشجویان دوره های روزانه و غیر روزانه دستیاری تخصصی و فوق تخصصی پزشکی و دکترای تخصصی که در سنوات مجاز مشغول به تحصیل هستند، تعلق خواهد گرفت.

دانشجویانی که به هر نحوی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی یا سایر نظام‌های بیمه و بازنشستگی قرار داشته باشند نمی‌توانند این وام را دریافت کنند. دانشجویان بر اساس قانون بیمه صاحبان حرفه‌ها، مشاغل آزاد و آیین‌نامه اجرایی مربوطه، بیمه خواهند شد و در این راستا باید تمامی ضوابط از جمله عدم شمول نظام بیمه‌ای در تاریخ عقد قرارداد، شرایط سنی و معاینات اولیه رعایت شود.

نحوه درخواست وام چگونه است؟

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی برای درخواست وام تامین اجتماعی باید در سایت پورتال صندوق رفاه دانشجویان ثبت‌نام کرده و تعهد محضری و فرم درخواست را به دانشگاه ارسال کنند. پس از دریافت پیامک از صندوق رفاه دانشجویان باید برای ثبت‌نام به سایت تامین اجتماعی مراجعه کنند. 

لازم به ذکر است دانشجویان در صورت قطع رابطه آموزشی باید نسبت به اطلاع رسانی به اداره رفاه اقدام کنند. در صورتی که دانشجو از شمول این وام خارج شود، پس از پایان دوره پرداخت حق بیمه می‌تواند به طور اختیاری نسبت به انعقاد قرارداد جدید و تداوم پرداخت حق بیمه مربوطه اقدام کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =