استقبال ترکیه از دعوت طالبان به تشکیل دولت فراگیر

وزیر خارجه ترکیه ضمن استقبال از بیانیه‌های گروه طالبان بعد از به‌دست گرفتن قدرت در افغانستان، گفت آنکارا با تمام طرف‌ها در این کشور به گفت‌وگو می‌پردازد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) گفت آنکارا در حال گفت‌وگو با تمام طرف‌ها در افغانستان از جمله طالبان است.

چاووش‌اوغلو طی نشست خبری در قطر با استقبال از اظهارات طالبان بعد از مسلط شدن بر قدرت در افغانستان، توضیح داد: «ما پیام‌هایی را که طالبان تاکنون به کشورهای خارجی، دیپلمات‌ها یا مردم خود داده است، مثبت می‌بینیم. امیدواریم این [رویکرد مثبت]‌ را در عمل نیز ببینیم».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی با اشاره به ۶۰۰ نیروی نظامی ترکیه در افغانستان، اظهار داشت که درباره امنیت فرودگاه کابل و انتقال قدرت در این کشور با آمریکا و دیگر دولت‌ها مباحثه می‌کنند.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: «ما تمام این موضوعات را با کسانی که در دولت انتقالی افغانستان خواهند بود و اینکه چه نوع دولتی در این کشور تشکیل خواهد شد، به بحث می‌گذاریم. ما تمام این‌ها را مورد بحث قرار می‌دهیم اما ابتدا این کشور باید آرام شود».

این در حالی است که پیشتر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با ابراز نگرانی از وضعیت خطرناک در افغانستان، از احتمال دیدار خود با رهبر گروه طالبان برای گفت‌وگو درباره پایان جنگ در این کشور خبر داده بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1107306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =