پذیرش ۶ هزار دانشجوی جدیدالورود توسط دانشگاه شهید بهشتی

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی از پذیرش بیش از ۶ هزار دانشجوی جدیدالورود در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، علی اکبر افضلیان  از پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید در نیمسال تحصیلی آینده در دانشگاه شهید بهشتی خبر داد و افزود: در مقطع دکتری،  رشته مطالعات زنان و حقوق خانواده در مقطع کارشناسی، رشته مهندسی مواد و متالورژیدر مقطع کارشناسی ارشد ۵ رشته شامل حقوق انرژی، فیزیولوژی کاربردی، فیزیولوژی تندرستی، آسیب شناسی گرایش تمرینات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی و مهندسی چوب و صنایع سلولزی گرایش صنایع سلولزی برای نخستین بار دانشجو پذیرش خواهند شد. در واقع در توسعه رشته‌های تحصیلی دانشگاه، نیازهای واقعی کشور و جامعه مورد توجه بوده است.

وی درباره عملکرد معاونت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی در  نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ گفت: این دانشگاه در نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نیز مانند دو نیمسال قبل کلاس‌ها را به صورت غیرحضوری برگزار کرد.  در این نیمسال بیش از ۵۰۰۰ کلاس درس با مشارکت ۱۲۰ مدرس اعم از اعضای هیئت علمی دانشگاه و اساتید مدعو ارائه شد.

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی با برشمردن اقدامات و برنامه‌های معاونت آموزشی در زمان همه‌گیری ویروس کرونا  تصریح کرد: با برگزاری کارگاه‌های متعدد و نیز ارسال راهنماهای لازم از اعضای هیئت علمی درخواست شد تا ارائه کلاس‌های غیرحضوری را به تدریس خلاصه نکرده، بلکه فرایند یادگیری را مدیریت کنند.

افضلیان ادامه داد:  این فرایند شامل برنامه‌ها و اقدامات استاد درس از جمله، تدریس غیرحضوری، معرفی منابع علمی و آموزشی، کلاس‌های مباحثه و حل تمرین، ارزیابی مستمر، و نیز مشارکت‌های دانشجو در فرایند یادگیری - که استاد تعیین کرده می باشد. همچنین سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه به خوبی آموزش دانشگاه در دوران کرونا را تداوم بخشید. کلیه دروس به سامانه LMS دانشگاه منتقل شده و از آن طریق فرایند یادگیری مدیریت و کلاس‌های درس به صورت برخط اجرا شده است.  برنامه‌ریزی و نظارت آموزشی، امور خدمات آموزشی دانشجویان و فعالیت‌های مربوط به  دانشجویان استعداد درخشان و دانشجویان غیرایرانی با تلاش همکاران در واحدها و ستاد دانشگاه علی‌رغم شرایط سخت کاری ناشی از محدودیت‌های وضع شده در حضور کارکنان در دانشگاه با جدیت پیگیری و اقدام شده است. 

به گفته وی، با کمک سامانه جلسات آنلاین دانشگاه شهید بهشتی جلسات دفاعیه رساله و پایان‌نامه و نیز شوراها و نشست‌ها دانشگاه بدون وقفه ادامه داشته است.

افضلیان درباره برنامه‌ریزی‌ها برای نحوه برگزاری کلاس‌های درس در ترم آینده تاکید کرد: مسئولین مربوط در تلاش هستند تا سطح واکسیناسیون در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را به حدی برسانند که تشکیل کلاس‌های درس به صورت حضوری از ابتدای سال تحصیلی آتی میسر باشد.  لیکن به دلیل تردیدهایی که در این زمینه وجود دارد، بر اساس مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه مقرر شده است، کلاس‌های دروس نظری به صورت غیرحضوری طوری برنامه‌ریزی شوند، که اگر شرایط اجرای حضوری آنها در ابتدا یا در طول نیم سال فراهم شد قابل تبدیل به حالت حضوری باشد.

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: در صورت اجرای حضوری کلاس‌های درس، سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه همچنان فعال بوده و تجارب ذی‌قیمت بدست آمده در دوران کرونا در بهبود فرایند یادگیری بکار گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در نیم سال آینده به تفکیک مقاطع تحصیلی خاطرنشان شد: دانشگاه در سال تحصیلی ۰۱-۱۴۰۰ ظرفیت پذیرش دانشجو از طریق کنکور را بالغ بر ۵۴۱۰ نفر اعلام کرده است، که از این تعداد  ۴۹۲ نفر در  مقطع دکتری، ۳۱۶۱ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و  ۱۷۵۷ نفر در مقطع کارشناسی هستند. به علاوه، ظرفیتی بالغ  ۵۴۲ نفر  برای پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =