امروز دست ما به امام زمان(عج) نمی‌رسد اما حجت او در بین ماست

مراسم تاسوعای حسینی با سخنرانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در این مراسم گفت: بهترین راه شناخت حضرت ابوالفضل(ع) توجه به تعریفی است که امام معصوم(ع) از آن حضرت انجام داده است. امام صادق(ع) فرمود حضرت ابوالفضل(ع) بصیرت نافذ و ایمان محکم شکست ناپذیر داشت.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) فرمود بیناترین بصیرتها بصیرتی است که در کار خیر، بتواند خط خود را پیدا و در هر خیری نفوذ کند و به خط خود در آن خیر برسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: روزی که دفاع مقدس شد نافذالبصیره کسی است که خط خود را در این دفاع مقدس پیدا کند و مسیر خود را ادامه دهد. روزی که ضرورت دفاع از حرم ایجاد شد خط خود را در آنجا پیدا کند و در آن مسیر حرکت کند و روزی که مواسات و رسیدگی به بیماران پیش می‌آید در اینجا وارد می‌شود و خط خود را پیدا می‌کند و روزی که بنا است حرکت جهادی شکل گیرد نافذ البصیره کسی است که خط خود را در اینجا پیدا کند.

علم الهدی افزود: اگر انسانها می‌توانستند در تمام بینشهای ارادی خود یک خط درست پیدا کنند و مسیر صحیح داشته باشند هیچ وقت دچار انحراف نمی‌شدند و اگر این انحراف در بینشها به وجود نمی‌آمد این قتلها، غارتها، بیدادگریها، ستمگریها و حاکمیتهای ظالمانه و غاصبانه در طول تاریخ در سرنوشت جامعه و امت اسلام موجود نمی‌شد و بنی امیه و بنی و عباس نداشتیم و امروز هم در امت سراسری اسلام ما این حکومتهای نابکارانه وجود نداشت.

وی ادامه داد: رابطه حضرت ابالفضل(ع) با سیدالشهدا(ع) تنها رابطه برادری نیست، تعابیری که در رابطه آن دو می‌شود و تعابیر احساسی که انجام می‌شود کوتاه فکری یا خدای ناکرده توهین به مقام مقدس امامت سیدالشهدا(ع) است. در رابطه آن دو، برادری تحت الشعاع بود. قمر بنی هاشم طوری وابسته به امام حسین(ع) بود که در هیچ چیز با آن حضرت زاویه نداشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز دست ما به امام زمان(عج) نمی‌رسد اما حجت او در بین ماست و اگر در هیچ چیز با حجت امام زمان(عج) زاویه پیدا نکنیم و در بینش سیاسی، نظریات اجتماعی و مسائل مختلف فکری زاویه نداشته باشیم و هر چه او می‌گوید برای ما همان مهم باشد ما نافذالبصیره امروز هستیم و خط و راه ما راه حضرت ابوالفضل(ع) می‌شود.

کد خبر: 1107383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =