اجرای موفق «طرح الف و ب» نیازمند منابع مالی کافی است

رئیس کارگزینی هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: منابع مالی برای اجرای طرح الف و ب اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به اندازه کافی وجود ندارد که باید تدابیری در این‌باره اندیشیده شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری  ایسکانیوز، سیدروح‌الله تقاعدی درباره اجرای طرح الف و ب استادان دانشگاه آزاد اسلامی و مزایای آن اظهار کرد: با توجه به اینکه اختلاف حقوق میان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه دولتی بسیار زیاد شده بود در راستای کاهش این اختلاف، طرح موسوم به الف و ب اجرا شد.

وی افزود: در قبال حضور پررنگ‌تر استادان در دانشگاه حق مرتبه علمی آنان ۵۵ درصد افزایش یافت؛ البته در صورتی که استادان مایل به حضور نباشند به اندازه ۴۵ درصد کاهش حقوق دارند. با این طرح افزایش اختلاف حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی و دولتی کمتر شده اما باید در نظر داشت که هنوز این اختلاف وجود دارد و از چند منظر این طرح قابل نقد و بررسی است.

رئیس کارگزینی هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان مطرح کرد: نخست؛ منابع مالی در دانشگاه آزاد اسلامی برای اجرای این طرح به اندازه کافی وجود ندارد که باید تدابیری اندیشیده شود، دوم اینکه با این افزایش همچنان اختلاف حقوق بین دانشگاه آزاد و دولتی کماکان وجود دارد و بیش از ۵۰ درصد است، سوم اینکه در قبال این افزایش بحث‌های درآمدزایی و امور پژوهشی مطرح شده که اجرای آن با مشکلاتی همراه است.

تقاعدی بیان کرد: از لحاظ موظفی استادان هم اختلاف چشمگیری همچنان وجود دارد به این معنی که موظفی تدریس استادان دانشگاه آزاد به مراتب بیشتر از دانشگاه دولتی است، اجرای طرح الف و ب در راستای کاهش دغدغه‌ استادان بوده اما عملاً برای بعضی از استادان مشکلات جدیدی را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107442

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =