امیدوارم اکران عمومی رستاخیز با روی کار آمدن دولت سیزدهم صورت گیرد

زهره حمیدی ابراز امیدواری کرد با روی کار آمدن دولت سیزدهم اکران عمومی فیلم سینمایی رستاخیز صورت گیرد.

زهره حمیدی، بازیگر فیلم سینمایی رستاخیز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص بازی در این فیلم اظهار کرد:  خوشبختانه تجربه موفق از بازی در این فیلم تاریخی را در کنار همکاران خوب و کاربلدم کسب کردم.

وی که در این مجموعه نقش همسر حر ابن یزید ریاحی را ایفا می‌کند در خصوص فیلمنامه تشریح کرد: البته من با توجه به فیلمنامه نقش زیادی نداشتم اما این فیلم مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین علیه السلام در روز عاشورا را روایت می کند، بعد از مرگ معاویه پسر ابوسفیان، یزید بن معاویه خود را خلیفه مسلمین می خواند و بـه فرماندار مدینه نامه می‌ نویسد کـه از حسین بن علی بیعت بگیرد.

وی ادامه داد: حُر کـه بعنوان پیک مخصوص دربار یزید بن معاویه برگزیده شده‌ مامور رساندن نامه یزید بن معاویه بـه مدینه می گردد. حُر در مکه با اندیشه‌ها و خط فکری حسین بن علی علیه السلام آشنا می شود و از طرفی مردم کوفه با فرستادن نامه‌های بسیار زیاد حسین بن علی رابه کوفه دعوت کرده‌اند تا در قیام بر ضد یزید پسر معاویه آن‌ها را یاری کنند، کاروان حسین در شماری اندک در کربلا بـه محاصره هزاران نفر از لشکریان یزید درمی‌ آیند.

حمیدی در پاسخ به این سوال که چرا رستاخیر توقیف شد، بیان کرد: فیلم رستاخیز کـه برنده چند سیمرغ بلورین هم شده بود، در ابتدا بـه اکران عمومی درآمد اما ساعاتی پس ازآن در پی مخالفت علما و مراجع با محتوای آن و بـه تصویر کشیدن چهره عده ای از ائمه معصوم، از پرده سینماها بـه پایین کشیده شد، اما ما هنوز هم دلایل این مخالفت‌ها را به درستی نفهمیدیم اما در دیگر کشورهای اسلامی اکران شده است.

حمیدی در پایان ابراز امیدواری کرد با روی کار آمدن دولت سیزدهم اکران عمومی رستاخیز صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • الناو IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      0 0
      واقعاجای تآسفه