طرح ارتقا وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی اجرایی شد

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم از پرداخت مرحله اول ۵۰ درصد سهم صندوق در اجرای طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی به دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ناصر مطیعی با اشاره به اجرای طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی گفت: صندوق رفاه دانشجویان همچنان در سال جاری نیز اجرای طرح ارتقا خوابگاه‌های دانشجویی را در دستور کاری خود دارد.

وی ادامه داد: معمولاً خوابگاه‌ها برای اجرای طرح ارتقا در چارچوب منابعی که هیأت امنا برای صندوق رفاه دانشجویان مصوب کرده است و بر اساس اولویت بندی مناطق محروم و خوابگاه‌های فرسوده‌تر انتخاب می‌شوند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: در مرحله بعد به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود که کدام خوابگاه‌ها برای طرح ارتقا در چارچوب طرح مشارکتی و خیر محور و طرح ۵۰ - ۵۰ ارتقا خواهند یافت.

وی یادآور شد: در طرح مشارکتی خیر محور، ۳۰ درصد هزینه ارتقا خوابگاه توسط خیرین، ۴۰ درصد توسط صندوق و ۳۰ درصد توسط دانشگاه تأمین می‌شود.

مطیعی افزود: دانشگاه‌هایی هم که خیر ندارند، با صندوق رفاه دانشجویان تفاهم نامه‌ای منعقد می‌کنند تا به صورت مشارکتی با صندوق این طرح را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مرحله اول پرداخت طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی (۵۰ درصد سهم صندوق) به دانشگاه‌ها انجام گرفته است و دانشگاه‌ها مشغول کارهای مربوط به تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها برای سال تحصیلی جدید هستند.

وی درباره افزایش وام‌های دانشجویی هم گفت: مبلغ چهار وام شهریه، ودیعه مسکن، ضروری و تحصیلی با مصوبه هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان برای سال تحصیلی جدید به ۳۰ درصد افزایش یافت. درباره افزایش وام دکتری نیز چون امسال این وام افزایش داشته است در جلسه اسفند ماه هیئت امنا صندوق برای افزایش آن تصمیم گیری می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =