سرانجام بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس چه شد؟

معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: سال تحصیلی جدید تلفیقی از آموزش حضوری، مجازی و کارگاه‌های عملی در مدارس و دانشگاه‌ها خواهیم داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه ها و مدارس کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور از نظر شیوع کرونا با برنامه ریزی از قبل انجام شده واکسیناسیون فرهنگیان و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها در سراسر کشور شروع شده و قرار است در شهریور  واکسیناسیون دانشجویان نیز انجام شود.

بیشتر بخوانید:

مدارس در سال تحصیلی آینده بازگشایی می‌شود؟

او ادامه داد: با توجه به شرایط کشور باید تمهیدات ویژه ای برای آموزش حضوری دانش آموزان و حتی دانشجویان در نظر گرفته شود و مقرر  شد تا  کلاس دروس اصلی دانش آموزان به صورت حضوری برگزار شود و وزارت آموزش و پرورش نیز این دروس را تعیین و اعلام کند.

فرهادی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید تلفیقی از آموزش حضوری، مجازی و عملی در مدارس و حتی دانشگاه های سراسر کشور را خواهیم داشت و یکی از مسائل مهم موضوع خوابگاه های دانشجویی است که باید برنامه ریزی دقیقی برای دانشجویان انجام شود.
لزوم فراهم کردن تسهیلات مهمانی برای دانشجویان

او تاکید کرد: خوابگاه های دانشجویی باید با ظرفیت کم فعال باشند و تسهیلات مهمانی برای دانشجویان فراهم و از سفر آنها به سایر شهرها برای تحصیل پیشگیری شود.

فرهادی بیان کرد: برای سال تحصیلی جدید در مدارس ، کلاس های حضوری باید طوری تنظیم شود تا شیوه نامه های بهداشتی مانند زدن ماسک و تهویه مناسب کلاس های درس به خوبی رعایت شود و بر همین اساس پیش نویسی بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش نوشته شده و در حال تدوین نهایی آن هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1107615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      1 0
      با عرض سلام و درود خواهشمند م درمهرماه دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانشگاه باز کنید از ورودی ۹۹و قبل از آن چند ماه است که هر دو دوز واکسن به همه دانشجویان و کارکنان تزریق شده وبه دانشجویان پزشکی امید داده اند که مهر ماه دانشگاه باز است لطفاً این قدر با احساسات این بچه ها بازی نشود تا هنوز انگیزه دارند بگذارید دانشگاه باز شود وگرنه این نخبه های کشور یا دارند تصمیم میگیرند مهاجرت کنند ویا عمرشان در خانه یا خیابان یا فضای مجازی دارد تلف میشود و مشکلاتی بوجود میآید که هزار بار از کرونا ومرگ بدتر هست ستاد محترم کرونا فقط به جنبه بیماری کرونا توجه دارد ولی غافل از این که جوانان دارند به مشکلات بزرگی بر میخورند دو سال است که هر روز یکی آمده وامید داده ودیگری آمده وآن را تکذیب کرده دانشجویان پزشکی را در یابید قبل از آن که آنها را از دست بدهید سپاسگزارم